گزارش روز سوم؛ الکامپ برای سخت‌ افزاری‌ ها رنگ باخت

یک‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سومین روز از نمایشگاه با حضور وزیر و برگزاری همایش آینده اقتصاد فناوری اطلاعات برگزار شد.
تبلیغات

نمایشگاه الکامپ امسال هم به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شود. امروز سومین روز الکامپ پربار برگزار شد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فاز سوم شبکه‌ی ملی اطلاعات رونمایی کرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات دستاوردهای فاز ۱، ۲ و ۳ را در یک گزارش از عملکرد وزارت ارتباطات ارائه داد و وزیر صنعت، معدن و تجارت از سالن استارتاپ‌ها دیدن کرد.

نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت

بازدید متخصص‌ها

الکامپ امسال به دلایلی پربارتر از همیشه برگزار شد؛ تغییر زمان از زمستان به تابستان به لحاظ کنترل ترافیک و شلوغی در تردد و برگزاری نمایشگاه در روزهای ابتدایی هفته که باعث شد بازدیدکنندگان تخصصی‌تر باشند و کمتر شاهد حضور افراد عادی و غیرمتخصص به نمایشگاه باشیم.

البته تغییر زمانی در برگزاری نمایشگاه معایبی هم در پی داشت و آن هم فاصله‌ی زمانی بین الکامپ ۲۲ و ۲۳ بود که حدود ۶ ماه شد و این زمان باعث شد که شرکت‌های کمتری آمادگی حضور در این رویداد را داشته باشند و برخی به همین دلیل از شرکت در نمایشگاه انصراف دادند.

حضور کمرنگ خارجی‌ها

برخلاف همیشه که شرکت‌های خارجی در نمایشگاه حضور داشتند، امسال کمتر شاهد وجود شرکت‌کننده‌ی خارجی در نمایشگاه بودیم و غیر از پاویون سبیت، تعداد شرکت‌های خارجی انگشت شمار بودند، این در حالی است که سال‌های گذشته یک سالن به شرکت‌های خارجی اختصاص داده می‌شد. البته برگزار کنندگان این موضوع را به دلیل فاصله‌ی زمانی کم از الکامپ قبلی تا این الکامپ می‌دانند. بنابراین برنامه‌ریزی برای حضور در این نمایشگاه مشکل بود.

با این حال مسئولان برگزاری نمایشگاه امیدوارند با ادغام الکامپ و تلکام، سال آینده شاهد حضور پررنگ‌تر خارجی‌ها در این نمایشگاه باشیم.

سخت‌افزاری‌ها مجذوب الکامپ نشدند

الکامپ 96

از سال‌ها پیش حضور شرکت‌های سخت افزاری در نمایشگاه الکامپ که با فعالیت آنها موضوعیت دارد، مدام کمرنگ‌تر می‌شود تا امسال که تقریبا هیچ شرکت سخت‌افزاری در این نمایشگاه شرکت نکرد.

از آنجا که شرکت‌های سخت‌افزاری را عمدتا خارجی‌ها تشکیل می‌دهند هر کدام به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نتوانستند در نمایشگاه الکامپ حضور یابند. البته حضور نیافتن شرکت‌های سخت‌افزاری‌ در نمایشگاه الکامپ نه تنها به دلیل رکورد اقتصادی است، بلکه این شرکت‌ها لزومی به حضور در نمایشگاه الکامپ با وجود برگزاری رویداد‌های بزرگی مثل MWC، IFA و CES نمی‌بینند. اما مسئولان برگزاری نمایشگاه امیدوارند با ادغام الکامپ و تلکام شرکت‌های سخت‌افزاری تمایل بیشتری برای حضور در نمایشگاه نشان دهند.

در حاشیه

الکامپ 96

مثل همیشه از درب وروی اصلی نمایشگاه که با حضور همیشه در صحنه‌ی دستفروشان، چهره‌ی کریهی به بزرگ‌ترین رویداد آی‌سی‌تی کشور داده است تا صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت که رفت و آمد در فضای بیرونی نمایشگاه را برای بازدیدکنندگان سخت کرده، همه از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این نمایشگاه به شمار می‌رود که البته نمی‌توان برگزاری مسابقات بی‌ربط و دلقک‌بازی‌های مجریان طنز تلویزیون را در این رویداد نادیده گرفت که با سروصدای زیاد معمولا آلودگی صوتی در فضای نمایشگاه ایجاد می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات