انتقال فایل اکسل به گوگل شیت به سادگی آب خوردن

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی اکسل و گوگل شیت کنار یکدیگر
فایل اکسل خود را به‌راحتی می‌توانید به گوگل شیت منتقل کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
تبلیغات

گاهی حین کار، باید فایل اکسل خود که حاوی داده‌های متعددی است، با همکاران به‌اشتراک گذاشت. با وجود قابلیت‌های بسیار، مانند امکان ساخت چک‌لیست در اکسل، این نرم‌افزار برای کارهای گروهی و ویرایش‌های جمعی گزینه‌ی مناسبی به‌نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، گوگل ابزاری توسعه داده است که می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

گوگل شیت پلتفرمی آنلاین است که می‌توانید به‌راحتی از هر دستگاه متصل به اینترنت برای دسترسی به آن استفاده کنید. این ابزار بیشتر قابلیت‌‌های موجود در اکسل را در محیطی دوستانه‌تر در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برتری گوگل شیت بر اکسل در بخش اشتراک‌گذاری فایل با دیگران است. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی فایل خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید و حتی به افراد دیگر امکان ویرایش بدهید.

مراحل تبدیل فایل اکسل به گوگل شیت

حال نحوه‌ی انتقال فایل اکسل به گوگل شیت را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. تنها کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید:

  • وارد گوگل شیت شوید و از نوار بالا روی File کلیک کنید.
  • پس از بازشدن منو آبشاری، روی گزینه‌ی Import بزنید.
صفحه گوگل شیت و فلشی که روی import است
  • حال زمان انتخاب فایل اکسل مدنظرتان فرارسیده است. فایل اکسل را انتخاب کنید.
صفحه گوگل شیت و فلشی که روی Browse است
  • سپس روی Import data کلیک کنید تا تمام اطلاعات اکسل به گوگل شیت منتقل شود.
صفحه گوگل شیت و فلشی که روی Import است
  • حالا می‌توانید داده‌های خود را در گوگل شیت ویرایش کنید.
فایل اکسل منتقل شده به گوگل شیت

به همین راحتی فایل اکسل به گوگل شیت منتقل شد.

مزایای تبدیل فایل‌های اکسل به گوگل شیت

دلایل مختلفی برای الزام تبدیل فایل‌ اکسل به گوگل شیت وجود دارد. ابزار گوگل عملکرد بسیار مشابهی با اکسل دارد و درکنار آن‌، قابلیت‌هایی نیز برای همکاری آسان‌تر بین شما و دیگران ارائه می‌دهد.

با گوگل شیت می‌توانید به فایل‌های خود از هر دستگاهی دسترسی داشته باشید. علاوه‌براین، این ابزار به شما امکان می‌دهد تا نسخه‌های قبلی را مشاهده و حتی آن‌ها را به جدیدترین نسخه لینک کنید.

Google Sheets گزینه‌ی مناسبی برای کسانی است که در گروه یا پروژه‌های مشترک کار می‌کنند. بااین‌حال، اکسل قابلیت‌های مدیریت داده جامع‌تری دارد. اکسل برای کسانی که حجم زیادی از داده‌ها را مدیریت می‌کنند، ابزاری عالی به‌نظر می‌رسد.

محدودیت‌های تبدیل فایل‌ اکسل به گوگل شیت

درکنار مزیت‌های گوگل شیت، معایبی نیز وجود دارد. اگر قصد دارید سند اکسل را به گوگل شیت انتقال دهید، ممکن است با یکی یا چند نمونه از محدودیت‌های زیر برخورد کنید:

فرمت‌های مختلف

گاهی اوقات، ممکن است هنگام تبدیل اسناد اکسل به گوگل شیت با مشکلات مربوط به فرمت مواجه شوید. اکثر این اشکالات رفع‌ شده است؛ ولی اگر فایل شما فرمول‌بندی خاصی داشته باشد، احتمال دارد با مشکلاتی مواجه شوید.

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، می‌توانید خطای نمایش‌داده‌شده را در گوگل جست‌وجو کنید تا درنهایت راه‌حل آن را بیابید.

حجم داده‌ها

اکسل می‌تواند حجم بسیار بیشتری از داده‌ها را درمقایسه‌با Google Sheets در خود جای دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید فایل اکسلی با بیش از ۴۰۰ هزار سلول را به گوگل شیت منتقل تبدیل کنید، ممکن است نتوانید همه‌ی داده‌ها را وارد کنید.

تجزیه‌وتحلیل آماری و رسم نمودار

به طور‌کلی، اکسل در بخش تجزیه‌وتحلیل آماری و رسم نمودار عملکرد بهتری از گوگل شیت از خود نشان می‌دهد. اگر فایل اکسلی دارید که شامل این اطلاعات است، هنگام تبدیل آن احتمالاً با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد.

همان‌طورکه در این مقاله مطالعه کردید، مراحل انتقال فایل اکسل به گوگل شیت آسان است و برای انجام آن به زمان زیادی نیاز ندارید.

اگر به مطالب آموزشی مربوط به اکسل علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «با ۳ میانبر حیاتی اکسل آشنا شوید» را نیز مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات