سود خالص فاکسکان ۳۳ درصد رشد کرد؛ پیش‌بینی عملکرد درخشان در ۲۰۲۴

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
 آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس کنار هم
فاکس‌کان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی گوشی آیفون، موفق شد سود خالص خود را ۳۳ درصد افزایش دهد.
تبلیغات

شرکت هون‌های پرسیژن اینداستری با نام تجاری فاکس‌کان دومین رشد متوالی سود خود را در گزارش سه‌ماهه‌‌‌‌ی جدیدش اعلام کرد. فروش چشمگیر سخت‌افزار هوش مصنوعی به فاکس‌کان کمک کرده است که با افت درآمد ناشی از کاهش فروش آیفون در چین مقابله کند.

به گزارش بلومبرگ، فاکس‌کان که بزرگترین مونتاژکننده‌ی گوشی آیفون در جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه‌ی آخر ۲۰۲۳، ۳۳ درصد افزایش سود خالص به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار را تجربه کرد. سهام این شرکت در سال جاری بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.

رشد سهام فاکس‌کان به دلیل افزایش فروش سرور و سخت‌افزار هوش مصنوعی
سهام فاکس‌کان امسال به دلیل خوش‌بینی نسبت‌به هوش مصنوعی جهش کرد

فاکس‌کان جزو اولین گروه شرکت‌هایی نبود که به‌دلیل محبوبیت هوش مصنوعی با افزایش درآمد مواجه شدند، اما احتمالاً سهم فزاینده‌ای از این تجارت را به‌دست خواهد آورد. سفارشات عمده، این احتمال را تقویت می‌کنند.

فاکس‌کان پیش‌بینی کرده بود که درآمدش روند نزولی بگیرد، اما هوش مصنوعی به این شرکت کمک کرده است تا سود خود را بهبود دهد.

مؤسسه‌ی مالی جی‌پی مورگان اعلام کرد که رشد فاکس‌کان ممکن است ادامه یابد؛ زیرا بازار به چشم‌انداز این شرکت در زیرساخت سرورهای هوش مصنوعی در نیمه‌ی دوم سال خوش‌بین است.

بیش‌از نیمی از درآمد فاکس‌کان ازطریق اپل تأمین می‌شود است و همین موضوع برای شرکت تایوانی چالش‌برانگیز است. بر اساس آمار، فروش آیفون در چین طی ۶ هفته‌ی اول سال جاری ۲۴ درصد کاهش یافته است.

اپل برای افزایش تقاضا، تخفیف‌های نادری را روی قیمت گوشی آیفون در فروشگاه اینترنتی خود اعمال کرد و برخی از فروشندگان متفرقه‌ اکنون قیمت گوشی های آیفون را تا ۱۸۰ دلار کاهش داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات