بازار موبایل هند سود هنگفتی به خزانه اپل واریز کرد

جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چهره خوشحال تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل با آیفون ۱۵ پرو مکس در دست
درآمد اپل از آیفون در کشور هند رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
تبلیغات

سرمایه‌گذاری بلندمدت اپل در هند جواب داده و اکنون کسب‌و‌کار این شرکت به سوددهی رسیده است. مؤسسه‌ی خدمات مالی مورگان استنلی امروز در یادداشتی نوشت: درآمد اپل در هند در سال ۲۰۲۳ با ۴۲ درصد افزایش به ۸٫۷ میلیارد دلار رسید.

حجم عرضه‌ی آیفون در هند در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه‌ی ۳۹ درصدی به ۹٫۲ میلیون واحد رسید که آن را به پنجمین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند اپل تبدیل کرد. مورگان استنلی افزود: «کسب‌وکار گوشی آیفون در هند اکنون بزرگ‌تر از هر کشور مستقلی در اتحادیه‌ی اروپا است.»

این بدان معنا است که در سال ۲۰۲۳، هند چهار درصد از عرضه و درآمد آیفون را به خود اختصاص داده که این عدد در ۲۰۲۲، سه درصد و در پنج سال پیش تنها یک درصد بود. از طرفی این عدد برای چین در سال ۲۰۲۳، ۲۰ درصد بوده است.

مقایسه‌ی دو کشور نشان می‌دهد که هند به عنوان یک بازار مستقل هنوز به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست تا افتی که امروز در بازار چین شاهد هستیم را جبران کند، اما اگر همچنان در همین مسیر به رشد خود ادامه دهد و هم‌چنین عرضه‌ی آیفون در چین ثابت بماند، هند تا سال ۲۰۲۷ بازاری بزرگ‌تر از چین خواهد داشت.

نمودار پیش‌بینی درآمد آیفون در هند تا سال ۲۰۳۲ و مقایسه‌ی عرضه‌ی آیفون با میانگین قیمت فروش آن

براساس داده‌های مؤسسه تحقیقاتی IDC و به نقل از مورگان استنلی، پنج مدل برتر آیفون که در هند عرضه شده‌اند عبارتند از آیفون ۱۳، آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ که ۸۶ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. میانگین قیمت گوشی های آیفون در هند ۹۴۰ دلار است که از میانگین جهانی (۱٬۰۴۵ دلار)، حدوداً‌ ۱۰ درصد پایین‌تر است.

اپل هند را موتور اصلی رشد خود می‌داند و سال گذشته دو فروشگاه خود را در این کشور افتتاح کرد. این شرکت همچنین به طور فزاینده‌ای تولید آیفون را به این کشور منتقل می‌کند. مورگان استنلی تخمین می‌زند درآمد این غول فناوری از هند تا سال ۲۰۳۲ به ۴۰ میلیارد دلار برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات