با حکم دادگاه، ایلان ماسک جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را از دست می‌دهد

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک نگران Elon Musk در حال درست کردن کراوات
به موجب صدور حکم جدیدی در دادگاه دلاور، ایلان ماسک به‌زودی از جایگاه اول ثروتمندترین افراد دنیا به جایگاه سوم سقوط می‌کند.
تبلیغات

یک قاضی آمریکایی در دادگاه صدارت عظمی ایالت دلاور اعلام کرده است که ایلان ماسک نمی‌تواند دستمزد خبرساز ۵۵ میلیارد دلاری را از تسلا دریافت کند. به موجب حکم صادرشده از سوی دادگاه، اعضای هیئت‌مدیره‌ی تسلا باید به دنبال پیشنهادی جدید برای ایلان ماسک باشند.

ایلان ماسک لحظاتی پس از صدور حکم دادگاه با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گفت: «هرگز شرکت‌تان را در ایالت دلاور بنیان‌گذاری نکنید.»

تحلیلگران بازار مالی می‌گویند که حکم قاضی آمریکایی به‌شدت ثروت ایلان ماسک را تهدید می‌کند. درصورتی که حکم نهایی شود و دستمزد ۵۵ میلیارد دلاری در اختیار ایلان ماسک قرار نگیرد، او به رتبه‌ی سوم در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا سقوط خواهد کرد.

سهام‌داران تسلا در سال ۲۰۱۸ با جزئیات مربوط‌به بسته‌ی مالی ۵۵ میلیارد دلاری موافقت کردند و گفتند که این کار به ایلان ماسک انگیزه می‌دهد تا به اهدافی نظیر تبدیل تسلا به شرکتی ۶۵۰ میلیارد دلاری پایبند بماند (در آن زمان ارزش تسلا ۱۰ برابر کمتر از هدف تعیین‌شده بود).

پرونده‌ی دادگاه روی سؤالی مهم تمرکز داشت: آیا ایلان ماسک هنگام پیشنهاد دستمزد سنگین ۵۵ میلیارد دلاری، سهام‌داران تسلا را فریب داده بود؟

گرگ وارالو، وکیل سهام‌داری که از ایلان ماسک شکایت کرد، مدعی شد که به سهام‌داران گفته نشده بود دستمزد ۵۵ میلیارد دلاری ایده‌ی خود ماسک بوده است. سال گذشته قاضی کتلین مک‌کورمیک این استدلال را «تیر خلاص» به پرونده خواند و گفت آنچه ماسک پیشنهاد داده، بزرگ‌ترین بسته‌ی مالی در تاریخ بازارهای عمومی است.

قاضی مک‌کورمیک با بررسی پرونده‌ها متوجه شده بود بسیاری از اعضای هیئت‌مدیره‌ی تسلا ارتباط نزدیک با ایلان ماسک دارند و همواره به نفع او رأی می‌دهند.

ماسک اخیراً خواستار کنترل بیشتر بر تسلا شده و حتی اعضای هیئت‌مدیره‌ی این شرکت را تهدید کرده است. او مدتی پیش گفت که حداقل ۲۵ درصد از مالکیت شرکت را می‌خواهد تا بتواند به اهدافش در حوزه‌ی هوش مصنوعی دست پیدا کند. ماسک در حال حاضر ۱۳ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات