ایلان ماسک امسال ۹۲ میلیارد دلار ثروتمندتر شد

شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
چهره خوشحال ایلان ماسک با کت شلوار مشکی و پیراهن سفید
ایلان ماسک سال ۲۰۲۳ را با ۹۲ میلیارد دلار سود به‌پایان رساند تا اتفاقات سال ۲۰۲۲ را به‌دست فراموشی بسپارد.
تبلیغات

ایلان ماسک با رشد ۹۲ میلیارد دلاری ثروتش در سال ۲۰۲۳، باردیگر توانست از برنارد آرنو پیشی بگیرد و ثروتمندترین فرد دنیا شود.

طبق گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس و ایکس کورپ، حالا در صدر فهرست ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان قرار دارد. مجموع دارایی این افراد به ۱٫۵ تریلیون دلار می‌رسد.

با وجود نگرانی‌ها درباره رکود، تورم مداوم، افزایش نرخ بهره و تنش‌های ژئوپلیتیکی، ارزش سهام شرکت‌های فناوری رشد بی‌سابقه‌ای کرد و در‌نتیجه‌ی این شرایط، ثروت بسیاری از مدیران نیز افزایش یافت.

ثروت میلیاردرهای فناوری رشد چشمگیر ۴۸ درصدی (معادل ۶۵۸ میلیارد دلار) را تجربه کرد که تا حد زیادی به هیاهو برای هوش مصنوعی نسبت داده می‌شود.

ثروت ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ به‌میزان ۱۳۸ میلیارد دلار افت کرده بود؛ اما با رشد ۹۲ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳، اتفاقات سال ۲۰۲۲ تا حد زیادی جبران شد.

ماسک حالا ۲۲۹ میلیارد دلار ثروت خالص دارد. برنارد آرنو و جف بیزوس و بیل گیتس به‌ترتیب با ثروت ۱۷۹ میلیارد دلار و ۱۷۷ میلیارد دلار و ۱۴۱ میلیارد دلار در تعقیب ماسک هستند. ثروت آرنو سال گذشته موقتاً از ماسک عبور کرده بود. او مدیرعامل شرکت LVMH است.

با وجود مشکلات بسیار، تسلا به نقاط عطف زیادی در سال ۲۰۲۳ دست یافت و سهام خود را دو برابر کرد و از رکورد فروش سالانه‌ی قبلی خود در سه فصل اول پیشی گرفت.

مارک زاکربرگ، مدیر‌عامل متا، در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش بیش از ۸۰ میلیارد دلاری ثروت خود بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات