همزمان‌ با سرمای پاییز، آسمان اپل و مایکروسافت آفتابی شد

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لبخند تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل با عینک آفتابی
بررسی بازار مالی از رشد چشمگیر ارزش سهام اپل و مایکروسافت در یک ماه اخیر خبر می‌دهد.
تبلیغات

بر اساس گزارش رویترز، ارزش بازار شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری در ماه نوامبر (آبان و آذر) رشد قابل توجهی تجربه کرد و تحت تأثیر اتفاقاتی مثل کاهش بازده خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفت. همزمان تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره‌ی بانک‌های مرکزی جهانی روند نزولی به خود بگیرد، چون نگرانی‌ها درباره‌ی تورم در حال کاهش است.

ارزش بازار اپل در ماه اخیر ۱۱٫۲ درصد رشد کرد و به ۲٫۹۵ تریلیون دلار رسید تا تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک و اپل واچ بالاتر از تمامی شرکت‌های دیگر در دنیا قرار بگیرد. ارزش بازار مایکروسافت ۱۲٫۱ درصد بالا رفت و به ۲٫۸ تریلیون دلار رسید تا غول ردموندی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ی اپل باشد.

ارزش بازار شرکت های فناوری در نوامبر ۲۰۲۳
منبع: رویترز

در رتبه‌ی سوم باارزش‌ترین برندهای دنیا، سعودی آرامکو (شرکت نفت عربستان سعودی) قرار می‌گیرد که ارزش بازارش ۲٫۱ تریلیون دلار است.

مطابق داده‌های رویترز، ارزش بازار انویدیا با رشد ۱۴٫۷ درصدی به ۱٫۱۵ تریلیون دلار رسید. تیم سبز در سال ۲۰۲۳ رشد انفجاری تجربه کرده است تا نگاه‌ها را به خود خیره کند.

نمودار تغییرات سهام اپل و مایکروسافت در نوامبر ۲۰۲۳
منبع: رویترز

درآمد انویدیا در سه‌ماهه‌ی اخیر ۲۰۶ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۸٫۱ میلیارد دلار رسید. انویدیا، تولیدکننده انواع کارت گرافیک و پردازنده هوش مصنوعی، پیش‌بینی کرده است که افزایش درآمدش در فصل چهارم ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا کند.

کاهش نگرانی درباره‌ی تورم، به رشد ارزش بازار شرکت‌های حوزه‌ی بانک‌داری نیز کمک کرد. در یک ماه اخیر ارزش بازار جی‌پی‌مورگان ۱۲٫۲ درصد رشد کرد و به ۴۵۱ میلیارد دلار رسید. در همین بازه‌ی زمانی شاهد رشد ۲۰ درصدی ارزش بازار تسلا و رسیدن آن به ۷۶۳٫۲ میلیارد دلار بودیم.

هم‌زمان با رشد شرکت‌های صنعت فناوری، افت قیمت نفت باعث شده است شرکت‌های این حوزه با کاهش ارزش بازار مواجه شوند. داده‌های رویترز نشان می‌دهد در ماه نوامبر ارزش بازار سعودی آرامکو و اکسان‌موبیل به ترتیب ۰٫۳ درصد و ۲٫۹ درصد کاهش یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات