با افزایش مشکلات در چین، درآمد تولیدکننده آیفون‌های اپل افت کرد

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو فاکسکان / فاکس کان / Foxconn روی ساختمان
هم‌زمان با کاهش فروش فاکسکان، آینده‌ی این غولِ تولیدی به‌عنوان مهم‌ترین شریک تجاری اپل در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
تبلیغات

این‌ روزها اپل در چین با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اگر بخواهیم ریشه‌ی تک‌تک آن‌ها را پیدا کنیم، به جوابی جز این نمی‌رسیم که عرضه‌ی غافل‌گیرکننده‌ی میت ۶۰ هواوی، اپل را بیش‌ازحد تحت‌تأثیر قرار داده است.

به‌نظر می‌رسد پس از عرضه سری میت ۶۰ که برخی از پرچم‌دار آن، یعنی میت ۶۰ پرو، با عنوان «چینی‌ترین گوشی تاریخ» یاد می‌کنند، احساسات ملی‌گرایانه‌ی چینی‌ها برانگیخته شده است و ترجیح داده‌اند به‌جای سری آیفون ۱۵ اپل، از گوشی 5G ساخت کشور خودشان حمایت کنند.

پس از استقبال کم‌نظیر چینی‌ها از گوشی ملی‌شان، سرمایه‌گذاران درباره‌ی آینده فروش آیفون در چین دچار تردید بسیاری شدند. درآمد اپل از فروش در چین یک‌پنجم کل فروش آیفون‌هایش را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین، این شرایط اصلاً مطابق میلش نیست.

براساس گزارش بلومبرگ، چین اکنون تصمیم گرفته است تا قلب اپل را هدف بگیرد و عملکرد مهم‌ترین شریک تجاری‌اش، یعنی فاکسکان را زیر ذره‌بین قرار دهد. با شروع تحقیقات اخیر که شامل حسابرسی مالیاتی این شرکت نیز می‌شود، به‌نظر می‌رسد روزهای سخت آیفون در چین، بیشتر ادامه خواهد یافت.

شرکت تایوانی فاکسکان که بزرگ‌ترین واحد تولیدی‌اش در چین قرار دارد، اخیراً اعلام کرده است که درآمدش در ماه اکتبر (مهر و آبان) با کاهش ۴٫۶ درصدی مواجه شده و به ۷۴۱٫۲ میلیارد دلار تایوان (۲۳ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است.

بااین‌حال، این شرکت همچنان به چشم‌انداز اقتصادی خود تا ماه دسامبر (آذر و دی) امید دارد و می‌گوید با مقام‌های چینی برای پیش‌ برد تحقیقاتشان همکاری خواهد کرد.

با‌توجه‌به وضعیت نه‌چندان روشن اپل در چین، دوستداران این شرکت نگران‌اند که کاهش فروش آیفون در چین به افزایش قیمت گوشی آیفون در آینده بینجامد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات