سرویس‌های مالی جدید اپل باردیگر با مشکل مهندسی مواجه شده‌اند

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک Tim Cook مدیرعامل اپل با دست های به هم چسبیده
اپل روی چند سرویس مالی جدید کار می‌کند که ظاهراً بار‌دیگر با تأخیر مواجه شده‌اند. تولیدکننده‌ی آیفون توسعه‌ی این پروژه‌ها را در سکوت کامل پیش می‌برد.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، اپل سرویس‌های مالی جدیدی معرفی کرده است؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها در‌حال‌حاضر دردسترس نیستند. سرویس Apple Pay Later اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی شد و انتظار می‌رفت که پیش از پایان سال گذشته‌ی میلادی منتشر شود.

اپل با شرکت گلدمن ساکس نیز همکاری کرد تا حساب پس‌انداز برای کاربران سرویس Apple Card راه‌اندازی کند؛ اما این قابلیت نیز فعلاً در‌دسترس قرار نگرفته است. بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید این دو سرویس به‌همراه چند پروژه‌ی مالی دیگر اپل، با تأخیر بیشتری مواجه شده‌اند.

ظاهراً اپل افزون‌بر حساب پس‌انداز گلدمن ساکس و Apple Pay Later روی دو پروژه‌ی فین‌تک دیگر نیز کار می‌کند. یکی از این پروژه‌ها، سرویس اشتراکی خرید آیفون و دیگری قابلیت جدیدی در سرویس Pay Later به نام Apple Pay Monthly Installments است. بلومبرگ می‌گوید این پروژه‌ها به‌دلیل مشکلات مهندسی به تأخیر افتاده‌اند.

ایجاد پلتفرم مالی جدیدی که بتواند هم‌زمان محاسبات سود و چک‌های اعتباری و پاداش‌های مالی را مدیریت کند، سخت‌تر از حد انتظار اپل بوده است. ظاهراً اپل از این پلتفرم مالی جدید در بین کارمندانش به‌عنوان Project Breakout یاد می‌کند.

با وجود نرسیدن به زمان‌بندی‌های اولیه، توسعه‌ی پروژه‌های مالی جدید اپل همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود چند هفته پیش سرویس Apple Pay Later به‌صورت داخلی آزموده شده و اوایل ماه جاری میلادی به‌طورمحدود دردسترس شماری از کارکنان اپل در خُرده‌فروشی‌ها قرار گرفته است. انتظار می‌رود Apple Pay Later در ماه مارس (اسفند و فروردین) یا آوریل (فروردین و اردیبهشت) در‌دسترس عموم قرار بگیرد.

Apple Pay Later هم‌زمان با Apple Pay Monthly Installments ارائه نخواهد شد. همچنین، این قابلیت جدید به به‌روزرسانی iOS وابسته نیست و مستقلاً در‌دسترس قرار می‌گیرد.

انتظار می‌رفت سرویس اشتراکی آیفون به‌همراه گوشی آیفون ۱۴ معرفی شود؛ اما اپل تاکنون به این سرویس هیچ اشاره‌ای نکرده است. در سال‌های آینده میانگین قیمت آیفون افزایش می‌یابد و در همین زمینه، اپل با سرویس اشتراکی در تلاش است خرید آیفون را ساده تر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات