افت شدید سوددهی آمازون در بحبوحه تعدیل گسترده نیروها

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو آمازون / Amazon طرح گرافیکی طلایی
سوددهی آمازون در فصل پایانی سال گذشته‌ی میلادی به ۰٫۳ میلیارد دلار رسید. این شرکت یک سال قبل ۱۴٫۳ میلیارد دلار سود به جیب زده بود.
تبلیغات

فروش آمازون در فصل تعطیلات سال گذشته‌ی میلادی بهتر از پیش‌بینی‌های اولیه‌ی این شرکت بود، اما گزارش مالی نشان می‌دهد این شرکت همچنان در بسیاری از واحدهای تجاری‌اش با آثار ناشی از وخامت وضعیت اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

به گزارش ورج، فروش خالص آمازون در فصل چهارم ۲۰۲۲ رشد ۹ درصدی سالانه تجربه کرد. این شرکت در فصل سوم ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده بود که فروش خالصش بین دو تا نهایتاً هشت درصد بالا برود.

با وجود افزایش فروش خالص، سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۲ کمترین سود تاریخ آمازون را در فصل چهارم سال‌های میلادی ثبت کرد. این شرکت در بازه‌ی زمانی موردبحث ۰٫۳ میلیارد دلار سود به جیب زد که به‌شدت کمتر از سود ۱۴٫۳ میلیارد دلاری فصل چهارم ۲۰۲۱ بود.

آمازون می‌گوید در سال گذشته‌ی میلادی ۲٫۷ میلیارد دلار ضرر کرده است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۴ تاکنون است که آمازون ضرر مالی تجربه می‌کند. این شرکت در دوران همه‌گیری ویروس کرونا درآمد و سوددهی واحدهای تجاری خود را به‌شدت افزایش داده بود.

دو دقیقه پس از انتشار گزارش مالی، ارزش سهام آمازون ۱۶ درصد افت کرد
دو دقیقه پس از انتشار گزارش مالی، ارزش سهام آمازون ۱۶ درصد افت کرد
مطالعه '2

کسب‌و‌کار بین‌المللی آمازون در سال گذشته‌ی میلادی دوران جالبی را سپری نکرد. فروش این واحد تجاری که در سال ۲۰۲۱ به‌میزان ۲۲ درصد رشد کرده بود، در سال ۲۰۲۲ هشت درصد افت کرد. میزان رشد سایر کسب‌و‌کارهای آمازون نظیر AWS کمتر از سال ۲۰۲۱ بود.

آمازون در فصل پایانی سال گذشته‌ی میلادی تعداد قابل‌توجهی از نیروهایش را اخراج کرد. تعدیل نیرو افزون‌بر آمازون گریبان‌گیر سایر بزرگان صنعت فناوری به غیر از اپل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات