سود سامسونگ در این سه‌ماهه شاید به کمترین میزان خود در شش سال گذشته برسد

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سامسونگ
سود سه‌ماهه سامسونگ به‌دلیل رکود اقتصادی جهانی، احتمالاً با کاهش ۵۸ درصدی به کمترین میزان خود از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ خواهد رسید.
تبلیغات

هیچ کسب‌و‌کاری از مشکلات کلان اقتصاد جهانی مصون نیست و حتی با وجود تنوع کافی، مشکلات زیادی پیش روی شرکت‌هایی مانند سامسونگ قرار دارد. نتایج سه‌ماهه‌ی اخیر این شرکت نشان‌دهنده‌ی دشواری‌هایی است که همچنان در بازار با آن مواجه است.

در میان کارشناسان این اتفاق‌نظر وجود دارد که اوضاع بدتر خواهد شد. به‌گزارش سم‌موبایل، پیش‌بینی می‌شود که سود فصلی غول فناوری کره‌ای به کمترین حد خود در ۶ سال اخیر برسد.

هزینه‌های مصرفی برای موبایل‌ها و لوازم الکترونیکی مصرفی به‌دلیل تورم زیاد در سراسر جهان کاهش درخورتوجهی یافته است. کسب‌وکارها نیز به‌دلیل تقاضای کم، هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند. این امر به کاهش سفارش‌ها برای محصولات تراشه‌ی حافظه سامسونگ منجر شده است که بخش عمده‌ای از سود آن را تشکیل می‌دهد.

تحلیلگران بر این باورند که این تصویر خوشایندی برای سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ نخواهد بود. بررسی ۲۱ تحلیلگر نشان می‌دهد که سود عملیاتی سامسونگ در این سه‌ماهه به ۴٫۶۲ میلیارد دلار برسد. این رقم چشمگیر است؛ اما کمترین سود سه‌ماهه‌ی سامسونگ از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ خواهد بود.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که فروش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های سامسونگ احتمالا کمتر از انتظارات بازار باشد. قیمت تراشه‌ی حافظه‌ی DRAM نیز در سال ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده و بخش زیادی از سود فصلی سامسونگ را در این فرایند از بین برده است.

تولیدکنندگان رقیب تراشه‌ی ‌حافظه مانند میکرون و SK Hynix نیز تحت‌تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود را در سال ۲۰۲۳ کاهش دهند.

دراین‌میان، سامسونگ رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است و این شرکت برای ادامه‌ی طرح‌های سرمایه‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۳ هزینه‌ی زیادی خواهند کرد. این موضوع باعث خواهد شد تا بازار تراشه‌های حافظه در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. بد نیست بدانید که سامسونگ تا سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات