کارمند صرافی کریپتو‌دات‌کام به اشتباه ۴۰۰ میلیون دلار برای صرافی رقیب ارسال کرد

یک‌شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل کریپتودات‌کام می‌گوید یکی از کارکنان این شرکت به اشتباه ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز اتر برای یکی از صرافی‌های رقیب ارسال کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش خبرگزاری The Block، صرافی کریپتو‌دات‌کام در تاریخ ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) به اشتباه بیش از ۳۲۰٬۰۰۰ اتر (معادل ۴۰۰ میلیون دلار) برای یکی از صرافی‌های رقیب به نام Gate ارسال کرده است. این موضوع تاکنون اعلام نشده بود تا این‌که ساعاتی پیش یکی از کاربران توییتر با انتشار اسکرین‌شاتی گفت چند هفته پیش حجم قابل توجهی اتر به‌یک‌باره از کریپتو‌دات‌کام خارج شده است.

کریس مارشالک، مدیرعامل کریپتو‌دات‌کام، در پاسخ به توییت موردبحث گفت انتقال ۴۰۰ میلیون دلار اتر به خارج از این صرافی نتیجه‌ی خطای انسانی بوده است. مارشالک می‌گوید یکی از اعضای تیمش به اشتباه حدودا ۸۰ درصد از اتر موجود در ذخایر کریپتو‌دات‌کام را برای یک صرافی ارسال کرده.

براساس گفته‌ی مدیرعامل کریپتو‌دات‌کام، قرار بوده مبلغ موردبحث وارد یک کیف پول سرد جدید شود. کریس مارشالک می‌گوید Gate با کریپتو‌دات‌کام همکاری کرده و پول را به این صرافی برگردانده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به دلیل فروپاشی صرافی بزرگ FTX در روزهای اخیر، اعتماد به صنعت کریپتو به کمترین حد ممکن رسیده است. این صرافی که یکی از رقبای جدی بایننس بود، یک هفته‌ی جهنمی تجربه کرد و در نهایت ورشکسته شد.

کریپتو‌دات‌کام پیش‌تر اشتباه مشابهی مرتکب شده است. سال گذشته یکی از کارکنان این صرافی به اشتباه ۷٫۲ میلیون دلار پول برای یکی از مشتریان ارسال کرد. مدتی بعد کریپتودات‌کام برای بازگردانی پول مجبور شد از این فرد شکایت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات