هواوی در سه‌فصل اول ۲۰۲۲ حدود ۱۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق‌وتوسعه هزینه کرده است

سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
هواوی
گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم هواوی نشان می‌‌دهد این شرکت توجه بسیار ویژه‌ای به واحد تحقیق‌وتوسعه (R&D) خود دارد.
تبلیغات

هواوی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ خود را برای ارائه‌ی جزئیات درآمدها و میزان هزینه‌های صرف‌شده در بخش تحقیق‌وتوسعه منتشر کرد. این شرکت فقط در سه‌فصل اول سال میلادی جاری به درآمدی درحدود ۶۰٫۴۱ میلیارد دلار (۴۴۱٫۱۴۱ میلیارد یوان) دست یافته است.

گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ هواوی نشان می‌دهد سود خالص این شرکت در بازه‌ی زمانی مذکور ۳٫۱۵ میلیار دلار بوده است و درنتیجه غول فناوری چینی به‌تدریج درحال بازگشت به مسیر موفقیت است. ازسوی دیگر هزینه‌های این برند در واحد تحقیق‌وتوسعه به ۱۵٫۰۷ میلیارد دلار افزایش یافته که نسبت به گذشته بیشتر بوده است.

اسناد مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۲ هواوی

شایان‌ذکر است طبق اظهارات هلدینگ سرمایه‌گذاری هواوی، این شرکت در سال گذشته ۲۷۱ میلیون‌یوان ضررخالص داشته است. درهمین‌حال، این‌بار سود خالص شرکت مذکور به ۷۷٫۸۱۴ میلیون یوان رسیده و بنابراین صورت درآمد کلی آن درحال بهبود است.

به‌نوشته‌ی HuaweiCentral، هواوی در دهه‌ی گذشته بیش‌از ۸۴۵ میلیارد یوان (حدود ۱۱۶٫۱۳ میلیار دلار) در بخش تحقیق‌وتوسعه هزینه کرده است. باااین‌حال، سرمایه‌گذاری‌های غول فناوری چینی نهایتاً منجر به رشد سوددهی آن شده است.

رئیس چرخشی هواوی، Xu Zhijun می‌گوید که نتایج گزارش سه‌ماهه‌ی ۲۰۲۲ این شرکت با انتظارات مطابقت دارد و با بهبود شرایط این شرکت به سرمایه‌گذاری و کسب‌ سود در بخش تحقیق‌وتوسعه ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات