تلویزیون‌های هوشمند هواوی با ۲۰ درصد سهم بازار چین، سامسونگ را از سلطنت برکنار کردند

پنج‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اخیراً شاهد کاهش سهم بازار تلویزیون‌های پریمیوم در چین بوده است. این شرکت ظاهراً افت محسوسی را تجربه کرده؛ درحالی‌که هواوی موفق به صعود شده است.
تبلیغات

به‌گفته‌ی شرکت تحلیلی DSCC، سهم بازار تلویزیون‌های پریمیوم در چین طی دو سال گذشته به میزان درخورتوجهی کاهش پیدا کرده است. بدین‌ترتیب، سهم ۲۰ درصدی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ به ۱۰ درصد در اواخر سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.

از سوی دیگر، برای اولین‌بار در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به زیر ۲۰ درصد رسید و در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ کاهش ۱۳ درصدی را تجربه کرد. آنچه DSCC آن را تلویزیون‌های ممتاز می‌نامد، شامل نمایشگر کریستال مایع (LCD) با فیلم‌های نقطه کوانتومی، تلویزیون‌های QLED، تلویزیون‌های LCD با نور پس‌زمینه LED، تلویزیون‌های LCD 8K و تلویزیون‌های OLED است.

از نظر کاهش سهم، سامسونگ جایگاه خود را به‌عنوان بهترین فروشنده تلویزیون در چین به هواوی از دست داد. DSCC خاطرنشان کرد که غول فناوری چینی سهم تلویزیون پریمیوم خود را از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ درصد در اواخر سال ۲۰۲۱ افزایش داد. سهام سایر شرکت‌های چینی نظیر TCL و Hisense در همین بازه زمانی کاهش پیدا کرد.

DSCC در ادامه گفت که به‌دلیل افزایش قیمت تلویزیون این شرکت، سهم آن کاهش یافته است. از سوی دیگر، در سراسر دنیا سهم بازار سامسونگ در بخش تلویزیون‌های پریمیوم در مدت زمان مشابه از ۶۰ درصد به ۵۰ درصد روندی نزولی داشته است.

سهم ال‌جی الکترونیکس نیز در بخش در تلویزیون‌های پریمیوم در چین در بازه زمانی مشابه زیر سه درصد باقی ماند؛ اما داده‌های DSCC نشان داد که شرکت مذکور در دنیا در همان دوره زمانی از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات