واکنش بایدن به نظر منفی ایلان ماسک درباره اقتصاد آمریکا: در سفر به ماه برایش آرزوی موفقیت می‌کنم

شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود ضمن ستایش فورد و استلانتیس برای افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت خودروهای الکتریکی به احساس بد ایلان ماسک نسبت‌ به اقتصاد آمریکا واکنش نشان داد.
تبلیغات

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز گذشته ضمن اظهارنظر درباره‌ی «احساس فوق‌العاده بد» ایلان ماسک نسبت‌ به اقتصاد آمریکا و تعدیل ۱۰ درصدی نیروی کار در تسلا، شماری از رقبای این میلیاردر پرحاشیه را به‌خاطر افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی ستایش کرد.

چهل‌و‌ششمین رئیس جمهور آمریکا در ادامه‌ی سخنانش با طعنه به ایلان ماسک که یکی از بزرگ‌ترین منتقدان دولت او است گفت برایش در سفر به ماه آرزوی موفقیت می‌کند.

براساس آنچه CNBC می‌نویسد، پس از سخنرانی جو بایدن در ایالت دلاویر با محوریت ایجاد مشاغل جدید، از او درباره‌ی اقدامات ایلان ماسک سؤال پرسیده شد. وزارت کار ایالات متحده در گزارش جدیدی گفته اقتصاد این کشور در ماه مه ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) بالغ‌بر ۳۹۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده که بهتر از حد انتظار بوده است. همچنین نرخ بیکاری در سطح پایینی قرار دارد (۳٫۶ درصد).

این در حالی است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اخیراً در ایمیلی که برای مدیران ارشد این شرکت ارسال کرده دستور داده استخدام نیروهای جدید متوقف و ۱۰ درصد از نیروهای فعلی اخراج شوند چون «احساس فوق‌العاده بدی» نسبت‌ به اقتصاد آمریکا دارد. در پی رسانه‌ای شدن ایمیل ایلان ماسک ارزش سهام تسلا افت کرد.

وقتی از بایدن درباره‌ی دیدگاه ایلان ماسک نسبت‌ به اقتصاد آمریکا سؤال پرسیده شد، او به ستایش شرکت‌های فورد و استلانتیس پرداخت که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در صنعت خودروهای الکتریکی انجام داده‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در همین حین که ایلان ماسک درباره‌ی اقتصاد بد صحبت می‌کند فورد در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌اش به‌ میزانی قابل‌توجه است.»

بایدن سپس کاغذی از جیب خود درآورد، نگاهی به آن انداخت و گفت: «فکر می‌کنم فورد در حال افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای الکتریکی جدید و استخدام ۶٬۰۰۰ کارمند جدید در غرب میانه است.» بایدن همچنین به سرمایه‌گذاری مشابه استلانتیس در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی اشاره کرد و ادامه داد: «در سفر ایلان ماسک به ماه برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.»

ایلان ماسک به درخواست رسانه‌ی CNBC برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده، اما چند دقیقه پس از اظهارات بایدن، در توییتر لینک یکی از بیانیه‌‌های مطبوعاتی ناسا در سال ۲۰۲۱ را به‌اشتراک گذاشت و نوشت: «ممنونم آقای رئیس‌جمهور.» در آن بیانیه اعلام شده بود پروژه‌ی بازگشت انسان به ماه، به اسپیس ایکس شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک سپرده شده است.

ایلان ماسک که از نگاه مجله‌ی فوربز ثروتمندترین فرد دنیا محسوب می‌شود، در حال تصاحب شبکه‌ی اجتماعی توییتر در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار است. ماسک در ماه‌های اخیر توییت‌های سیاسی بیشتری نوشته است.

دو ماه پیش جو بایدن در سخنرانی وضعیت کشور به تلاش‌های شرکت‌های فورد و جنرال موتورز در زمینه‌ی تولید خودروی الکتریکی اشاره و این دو شرکت را تحسین کرد و شاهد هیچ اشاره‌‌ای به تسلا نبودیم. زمان زیادی نگذشته بود که ایلان ماسک در ایمیلی که برای CNBC ارسال کرد نوشت: «هیچ‌کس مراسم سخنرانی وضعیت کشور را نگاه نمی‌کند.»

ایلان ماسک ضمن اشاره به ناکارآمدی دولت جو بایدن در اظهارنظری جالب گفت: «رئیس‌جمهور واقعی کسی است که دستگاه متن‌رسان بایدن را کنترل می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات