اپل جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از سعودی آرامکو پس گرفت

شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌لطف رشد ۸٫۵۴ درصدی ارزش سهام در هفته‌ی اخیر، اپل مجدداً باارزش‌ترین شرکت دنیا است. شرکت تیم کوک چند هفته پیش این جایگاه را به سعودی آرامکو واگذار کرده بود.
تبلیغات

به‌نوشته‌ی iMore، اپل اکنون مجدداً در صدر فهرست باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا دیده می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ی رشد ۸٫۵۴ درصدی ارزش سهام اپل در هفته‌ی اخیر است. با این رشد، ارزش بازار اپل اکنون به ۲٫۴۲ تریلیون دلار می‌رسد.

در ماه‌های مارس (اسفند و فروردین) و اوایل آوریل (فروردین و اردیبهشت) ارزش سهام اپل به بیشترین حد در سال ۲۰۲۲ رسید؛ اما با انتشار اخبار مربوط به مشکلات زنجیره‌ی تأمین و نرخ تورم ارزش سهام اپل هفته‌به‌هفته افت کرد و اواخر اردیبهشت، جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا به سعودی آرامکو رسید. در آن روز، سهام اپل بیش از ۵ درصد افت کرد.

درحالی‌که اپل سال ۲۰۲۲ را با قیمت ۱۸۲ دلار به‌ازای هر سهم شروع کرده بود، در اواخر هفته‌ی گذشته، این عدد به ۱۳۷ دلار کاهش یافت. بااین‌حال در بازه‌ی زمانی پنج‌روزه، ارزش سهام اپل ۸٫۵۴ درصد افزایش یافت تا این شرکت باردیگر جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از سعودی آرامکو پس بگیرد.

جمعه‌ی گذشته، سهام سعودی آرامکو اندکی افت کرد؛ اما به‌طور میانگین در بقیه‌ی روزهای هفته در وضعیت مناسبی قرار داشت. از اول سال جاری میلادی تاکنون، قیمت سهام و ارزش بازار شرکت نفت عربستان سعودی بیش از ۲۵ درصد رشد کرده است. در همین بازه‌ی زمانی، ارزش سهام اپل با افت ۱۷٫۷۸ درصدی مواجه شده است.

با وجود عملکرد مناسب و حضور در صدر فهرست باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا، اپل همچنان با مسائل متعددی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. وضعیت اقتصاد از حالت مطلوب خارج شده و تعداد زیادی از کارگران خرده‌فروشی‌های اپل در سراسر ایالات متحده در تلاش برای تشکیل اتحادیه هستند. با وجود افت ارزش سهام از آغاز ۲۰۲۲ تاکنون، شماری از تحلیلگران به آینده‌ی اپل و دیگر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری خوش‌بین هستند. تحلیلگر مؤسسه‌ی Wedbush Securities می‌گوید اکنون فرصت مناسبی برای خرید سهام شرکت‌هایی مثل اپل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات