ایلان ماسک ۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت

جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پرونده‌های جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد ایلان ماسک در چند روز اخیر بخش زیادی از سهامش در تسلا را به فروش رسانده است.
تبلیغات

براساس آنچه TechCrunch می‌نویسد، اسناد منتشرشده از سوی نهادهای تنظیم مقررات نشان می‌دهد ایلان ماسک روز گذشته حدوداً ۴٫۴ میلیون سهم دیگر از سهام تسلا را به فروش رسانده است. ایلان ماسک ازطریق آرون بکمن مجموعاً پنج مورد فرم شماره‌ی چهار در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کرده تا تمام ۱۳۸ تراکنش را پوشش دهد.

محاسبات TechCrunch بر پایه‌ی پرونده‌های منتشرشده نشان می‌دهد فروش سهام تسلا در روز گذشته حدوداً چهار میلیارد دلار عاید ایلان ماسک کرده است. ایلان ماسک در توییتر گفته که فعلاً قصد ندارد بخش بیشتری از سهام تسلا را به فروش برساند.

ایلان ماسک در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بخشی دیگر از سهم تسلا را فروخته بود تا مجموع سهام فروخته‌شده در چند روز اخیر به ۸٫۴ میلیارد دلار برسد.

پرونده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام نمی‌کنند که فروش سهام تسلا با چه هدفی انجام شده است. این نخستین باری نیست که ایلان ماسک اقدام به چنین کاری می‌کند. درآمد چهار میلیارد دلاری جدید ایلان ماسک احتمالاً به برنامه‌های او برای پرداخت هزینه‌ی قرارداد با توییتر ارتباط دارد. ماسک پیش‌تر گفته بود که برای تصاحب توییتر ۲۱ میلیارد دلار از جیب خودش پول می‌دهد و ۲۵ میلیارد دلار از بانک‌های بزرگ وام می‌گیرد.

براساس مفاد قرارداد با توییتر، در صورتی که ایلان ماسک از تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی صرف‌نظر کند موظف‌ به پرداخت جریمه‌ی یک میلیارد دلاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات