درآمدزایی رکوردشکن کوالکام در فصل دوم ۲۰۲۲ به‌لطف گلکسی S22

جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ کوالکام نشان از ثبت رکورد جدید در درآمد این شرکت دارد.
تبلیغات

گزارش سه‌ماهه‌ی مالی دوم ۲۰۲۲ کوالکام نشان‌‌ می‌دهد استراتژی این شرکت به‌‌خوبی کار می‌کند. کوالکام در این گزارش اعلام کرد درآمد این شرکت در این بازه‌ی زمانی به ۱۱٫۲ میلیارد دلار رسیده است که یکی از دلایل دستیابی به این رکورد، احتمالاً سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ بوده است.

به گزارش Androidcentral، درآمد کوالکام درمقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته ۴۱ درصد رشد کرده است و علاوه‌براین رکورد ۱۰٫۷ میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی قبل را نیز پشت سر گذاشت.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام در مصاحبه‌ای گفت:

خوشحالیم اعلام کنیم در سه‌ماهه‌ی گذشته دوباره به رکورد درآمد جدیدی دست یافته‌ایم که نشان‌دهنده‌ی اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی رشد و تنوع و تقاضای قوی برای فناوری‌های پردازنده‌های بی‌سیم کم‌مصرف در صنایع مختلف است. ما برای رسیدن به اهداف بلندمدت خود در موقعیت مناسبی قرار داریم.

بیشتر درآمد کوالکام از کسب‌وکار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند به‌دست می‌آید. این بخش در طول سه‌ماهه‌ی قبل بیش از ۹ میلیارد دلار درآمد داشت. آمون اشاره کرد در طول این دوره‌ی زمانی، کوالکام چگونه موفق شده تقریباً ۷۵ درصد از حجم پردازنده‌های رده‌بالا را برای سری گلکسی اس ۲۲ تأمین کند که نسبت به سهم ۴۰ درصدی پردازنده‌های این شرکت در سری گلکسی اس ۲۱، افزایش درخورتوجهی داشته است. وی همچنین به ادامه‌ی روند استفاده از تراشه‌های رده‌بالای کوالکام در بهترین گوشی‌های اندرویدی برندهای دیگری مثل آنر، شیائومی و ویوو اشاره کرد.

پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۴ شاهد گسترش استفاده از 5G نسبت به 4G خواهیم بود. آمون خاطرنشان می‌کند با انتقال بازارها به شبکه‌های جدیدتر هنوز فرصت‌های زیادی وجود دارد. بااین‌حال، او همچنین تأکید می‌کند که کوالکام درحال تغییر از یک شرکت ارتباطات به یک شرکت تولیدکننده‌ی تراشه‌ برای گسترش اتصال دستگاه‌های هوشمند است، زیرا این شرکت در بازارهای مختلفی ازجمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، خودرو و اینترنت اشیا حضور دارد.

کوالکام در تاریخ ۹ مه رویداد 5G Summit را برگزار خواهد کرد؛ جایی‌ که انتظار می‌رود این شرکت درمورد اهداف آینده‌اش توضیحات بیشتری ارائه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات