رشد ۵۱ درصدی سود سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۲ به‌لطف عرضه‌ گلکسی S22 و فروش فوق‌العاده تراشه

پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درآمد سه‌ماهه‌ی اول سامسونگ به لطف عرضه‌ی سری گلکسی اس ۲۲ و تقاضای زیاد برای تراشه‌های حافظه افزایش یافته است.
تبلیغات

سامسونگ در گزارش روز پنجشنبه‌ی خود به جهش سود عملیاتی ۵۱ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد. گفته می‌شود دلیل این جهش فروش بالای گوشی‌های هوشمند و رکورد درآمد سه‌ماهه‌ی بخش تراشه‌های شرکت مذکور است.

این غول فناوری کره جنوبی اعلام کرد که در این سه‌ماهه ۷۷٫۸ تریلیون وون (حدود ۶۲ میلیارد دلار) درآمد و ۱۴٫۱ تریلیون وون (حدود ۱۱ میلیارد دلار) سود عملیاتی داشته که نسبت به سال گذشته به ترتیب با افزایش ۱۸ و ۵۱ درصدی روبه‌رو شده است.

Zdnet با توجه به گزارش مالی منتشرشده می‌نویسد بخش تراشه‌های این شرکت با ۸٫۵ تریلیون وون (حدود ۶ میلیارد دلار) بیش از نیمی از کل سود عملیاتی را به خود اختصاص داده است. باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ از شرایط مطلوبی در بازار حافظه برخوردار بود زیرا قیمت تراشه‌ها کمتر از حد انتظار کاهش یافت.

سامسونگ گفت علاوه‌بر حافظه، تجارت ریخته‌گری و تراشه‌سازی آن نیز بالاترین فروش خود را در سه‌ماهه اول ثبت کرده است. البته این شرکت گزارش درآمد واحد تجاری مذکور را فاش نکرد. در همین حال، بخش MX and Networks Business سامسونگ با ۳٫۸۲ تریلیون وون (حدود ۳ میلیارد دلار) دومین تأمین‌کننده‌ی سود عملیاتی این شرکت شناخته می‌شود.

به گفته‌ی سامسونگ، عرضه‌ی سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۲ در طول سه‌ماهه به رشد کمک کرده، زیرا گلکسی اس ۲۲ اولترا که از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند، مورد استقبال مشتریان قبلی سری گلکسی نوت قرار گرفته است. غول کره‌ای گفت فروش گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌های رده متوسط ​​5G نیز به افزایش سود آن یاری رسانده‌اند.

از سوی دیگر سامسونگ دیسپلی، زیرمجموعه‌ی تولیدکننده‌ی پنل نمایشگر این شرکت، نیز ۱٫۱ تریلیون وون (حدود ۸۸۱ میلیون دلار) سود عملیاتی در سه‌ماهه‌ی مورد نظر به دست آورده است. همچنین به دلیل تفاضای زیاد اپل و سامسونگ برای نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، این شرکت زیرمجموعه افزایش عرضه‌ی پنل‌های OLED را نیز تجربه کرده است.

بااین‌حال، واحدهای تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ که تلویزیون و لوازم خانگی می‌فروشند، مجموعاً شاهد کاهش سود عملیاتی ۰٫۸ تریلیون وونی نسبت به سال گذشته بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات