اپیک گیمز سرمایه ۲ میلیارد دلاری برای متاورس جذب کرد

سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپیک گیمز از سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری سونی و کرکبی با هدف تسریع پروژه‌ی متاورس خبر داده است. سونی سابقه‌ی سرمایه‌گذاری در اپیک گیمز را دارد.
تبلیغات

اپیک گیمز (Epic Games) بارها اعلام کرده برنامه‌های مهمی برای حضور در متاورس در سر می‌پروراند و روز گذشته این برنامه‌ها با سرمایه‌گذاری عظیم وارد مرحله‌ی جدیدی شد. براساس آنچه The Verge می‌نویسد، توسعه‌دهنده‌ی بازی محبوب فورتنایت اعلام کرده است سرمایه‌ای دو میلیارد دلاری جذب می‌کند.

به گفته‌ی اپیک گیمز این سرمایه‌ی عظیم «برای پیش‌برد چشم‌اندازهای این شرکت به‌منظور ساخت متاورس و حمایت از رشدِ ادامه‌دار آن» استفاده خواهد شد.

سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در اپیک گیمز توسط سونی و کرکبی انجام شده است. سونی سابقه‌ی سرمایه‌گذاری در اپیک گیمز را دارد و کرکبی گروهی سرمایه‌گذاری است که توسط خانواده‌ی کرک کریستیانسن مدیریت می‌شود. این خانواده بنیان‌گذار شرکت نام‌آشنای لگو گروپ است.

هفته‌ی گذشته اپیک گیمز و لگو گروپ از همکاری مشترک برای توسعه‌ی نسخه‌‌ای از متاورس برای کودکان خبر داده بودند. البته فعلاً جزئیات بسیار کمی درباره‌ی این پروژه اعلام شده است.

براساس بیانیه‌ی رسمی، دو شرکت سونی و کرکبی هر کدام یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در اپیک گیمز انجام داده‌اند.

متاورس مفهوم کاملاً جدیدی نیست، اما در ماه‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های مختلف در تلاشند به شیوه‌ای مطلوب در آن حضور پیدا کنند. اپیک همواره یکی از بزرگ‌ترین طرفداران ایده‌ی دنیای مجازی به‌‌هم‌متصل ازطریق پلتفرم‌هایی نظیر فورتنایت و مجموعه‌ابزار بازی‌سازی آنریل انجین بوده است.

سونی پیش‌تر ازطریق تصاحب بانجی، استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی دستینی، نشان داده به دنیاهای بزرگ مجازی علاقه دارد و سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در اپیک گیمز نیز در همین راستا انجام می‌شود.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه‌ای می‌گوید سرمایه‌گذاری عظیم سونی و کرکبی به اپیک گیمز برای تسریع فرایند توسعه‌ی متاورس و ایجاد فضاهایی سرگرم‌کننده کمک می‌کند.

درحال‌حاضر متاورس بیشتر در حد ایده‌ای در ذهن مدیران شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری است. بازی فورتنایت ازطریق رویدادهایی نظیر کنسرت مجازی نزدیک‌ترین تجربه به ایده‌ی متاورس محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات