گزارش مالی جدید ال‌جی از رکورد بی‌سابقه فروش این شرکت در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ خبر می‌دهد

یک‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی الکترونیکس گزارش اولیه درآمد خود را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ منتشر کرد. این شرکت پیش‌بینی کرد که در این سه‌ماهه درآمدی بی‌سابقه داشته باشد.
تبلیغات

ال‌جی الکترونیکس پیش‌بینی کرد که سود عملیاتی سه‌‌ماهه اول ۲۰۲۲ این شرکت ۶٫۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ افزایش داشته که ناشی از تقاضای زیاد برای تلویزیون و لوازم خانگی و همچنین فروش پتنت‌ها است.

به‌گفته ال‌جی، از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲، سود عملیاتی حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بوده که ۳۷٫۶ درصد بیشتر از میانگین پیش‌بینی‌های دریافت‌شده در نظرسنجی‌های Yonhap Infomax است. بدین‌ترتیب درآمدها با ۱۸٫۵ درصد رشد به ۱۷٫۳ میلیارد دلار می‌رسد. هنوز داده‌های درآمد خالص دردسترس نیست و شرکت مذکور با استناد به محرمانه‌بودن شرایط قرارداد، از به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات درباره‌ی فروش و سودآوری پتنت‌ها خودداری کرد.

اگر پیش‌بینی‌ها به واقعیت تبدیل شود، ال‌جی از نظر فروش در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ رکورد جدیدی را ثبت می‌کند؛ چراکه درآمد این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۵٫۴ میلیارد دلار بود. آمارهای مربوط به عملکرد تک‌تک بخش‌های ال‌جی منتشر نشده است و اطلاعات دقیق قبل از پایان ماه آوریل ارائه خواهد شد.

ال‌جی در جریان کنفرانس ژانویه اعلام کرد که می‌خواهد با بهینه‌سازی حمل‌ونقل، هزینه‌های لجستیک را کاهش دهد. با توجه به رکوردهای سه‌ماهه، احتمال دارد که این شرکت در این زمینه موفقیت زیادی به‌دست آورد. ال‌جی همچنین هشدار داد که شاید کمبود تراشه و اختلالات تولید همچنان بر قیمت کالاها تأثیر بگذارد و مانع از سودآوری بیشتر در سال ۲۰۲۲ شود.

این شرکت ماه فوریه اعلام کرد که به‌دلیل افزایش قیمت‌ها و رقابت شدید، از تجارت پنل‌های خورشیدی خارج می‌شود. ال‌جی در تلاش است تا سبد محصولات خود را ساده‌سازی کند و منابع بیشتری را به بخش‌های تجاری کلیدی مانند قطعات خودروهای الکتریکی، دستگاه‌های اینترنت اشیا، خانه‌های هوشمند، سیستم‌های هوش مصنوعی و راهکارهای بازار B2B هدایت کند.

به‌طور ویژه، بخش توسعه‌ی b2b و پنل‌های خورشیدی بیشتر بر فناوری اطلاعات و نمایشگرهای اطلاعاتی تمرکز می‌کند. ال‌جی در سال ۲۰۲۱ به‌دلیل سودآور نبودن، بخش تولید گوشی‌هایش را که به مدت ۲۶ سال در آن مشغول فعالیت بود، تعطیل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات