رکورد درآمد TSMC در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲؛ ۳۵٫۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
TSMC، سازنده تراشه‌های اپل، با وجود ادامه‌ی کمبود قطعات و محدودیت‌های ناشی از کووید در چین، درآمدهای بی‌سابقه‌ای را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ ثبت کرده است.
تبلیغات

تقاضا برای تراشه‌های مختلف در جهان بالا است؛ به‌طوری که ریخته‌گری‌ها می‌توانند قیمت‌های خود را بدون ترس از دست دادن مشتریان افزایش دهند؛ اما TSMC، شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی تایوانی با رقبای خود تفاوت دارد. به‌ نقل از tomshardware، این شرکت نسبت به ریخته‌گری‌های دیگر ظرفیت بیشتری دارد و دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای است که رقبا از آن بی‌بهره‌اند. افزایش قیمت‌ها، ظرفیت‌های فوق‌العاده و گره‌های پیشرو، باعث شد تا TSMC در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ رکورد درخورتوجهی را ثبت کند.

گزارش منتشر شده‌ی TSMC، دستیابی به درآمد ۱۶٫۹۶۵ میلیارد دلار را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته‌ ۳۵٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است. نتایج به‌دست‌آمده‌ی TSMC بیشتر از تخمین‌های تحلیلگران است؛ اما از گزارش غیررسمی که پیش بینی کرده بود رکورد فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ از ۱۶٫۶ میلیارد دلار به ۱۷٫۲ میلیارد دلار می‌رسد، بهتر نیست.

درآمد tsmc

مشخص نیست TSMC چه‌ حجمی را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ تحویل داده است؛ اما می‌دانیم که قیمت‌های خود را اواخر اوت، ده درصد در گره‌های N5 و N7 و بیست درصد در گره‌های N16 و ضخیم‌تر خود برای سفارش‌ها افزایش داده است. از این جهت تعجب‌آور نیست که نتایج TSMC برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ بسیار قوی و از طرفی دیگر بیش از یک‌سوم نسبت به نتایج سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ بیشتر باشد.

افزایش قیمت‌ها تنها دلیل پیشرفت TSMC نیست. فناوری‌های ساخت پیشرو N5 و N7 حدود نیمی از درآمد TSMC را تشکیل می‌دهند. تقریباً دو سال است که TSMC گره‌های N5 را به‌طور انحصاری برای اپل تولید می‌کند؛ اما این گره اکنون توسط مشتریان دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است. به‌طوری که TSMC تحویل سیلیکون N5/N4 را به مشتریانی مانند AMD و MediaTek افزایش داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات