گزارش مالی شیائومی افزایش ۷۰ درصدی سود در سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد

جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی به‌لطف فروش پررونق گوشی‌های هوشمند و گسترش آن در بخش بالارده‌ی بازار، سود خالص ۷۰ درصدی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.
تبلیغات

به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی، غول صنعت فناوری چین که به‌سرعت درحال پیشروی است، نتایج مالی خود را برای سال ۲۰۲۱ منتشر کرده که رشد چشمگیر ۷۰ درصدی را در سود خالص تعدیل‌شده‌ی خود نشان می‌دهد. اطلاعات مالی همچنین از تنوع رو به‌رشد شرکت اشاره دارد که در ساختار سود نیز منعکس شده است.

نتایج مالی شیائومی در سال ۲۰۲۱

صورت مالی تلفیقی حسابرسی‌شده شرکت برای سال منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ ازطریق بیانیه مطبوعاتی ارائه شد. این چشم‌انداز حاکی از مسیر رشد قوی شیائومی در فعالیت‌های خارج از کشور است؛ چراکه همچنان بخشی از بازار فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را دراختیار دارد. باوجود چالش‌های موجود در بازار جهانی، غول چینی توانست از موفقیت به‌دست‌آمده استفاده کند و عملکرد قوی دیگری برای سال ۲۰۲۱ ارائه دهد.

براساس نتایج مالی، شیائومی رشد ۳۳٫۵ درصدی در کل درآمد را برای سال ۲۰۲۱ به‌ثبت رساند، درحالی‌که سود خالص تعدیل‌شده در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۹٫۵ درصد افزایش پیدا کرد. از درصدهای فوق، ۳۲۸٫۳ میلیارد یوان (۵۱٫۶ میلیارد دلار) به کل درآمد و ۲۲ میلیارد یوان (۳٫۴۵ میلیارد دلار) به سود خالص تعدیل‌شده در سال ۲۰۲۱ اختصاص داشت. نتایج مالی برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که شیائومی با قدرت برای پر کردن خلاء هواوی پس از تحریم‌های آمریکا در چین حرکت کرده است.

گزارش مالی شیائومی در سال ۲۰۲۱

اکوسیستم محصولات مصرفی شیائومی در مکان‌های گسترده، پیشرفت این شرکت در چندین جبهه را نشان می‌دهد. براساس داده‌های منتشر شده توسط شیائومی، بازارهای نوظهور شتاب رشد قوی در آمریکای لاتین و آفریقا را حفظ کردند. شیائومی در هر دو منطقه از نظر فروش گوشی‌های هوشمند به جایگاه سوم رسیده است.

غول فناوری چین انتظار دارد این آمار چشمگیر را برای سال ۲۰۲۲ نیز حفظ کند؛ چراکه همچنان به‌دنبال تنوع‌بخشیدن به مسیر درآمد خود با عرضه‌ی محصولات پیشرفته است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات