OpenSea دسترسی کاربران ایرانی به این پلتفرم NFT را مسدود کرد

جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
OpenSea، پلتفرم نام‌آشنای NFT دسترسی کاربرانی با آدرس IP ایران را مسدود کرد.
تبلیغات

به‌دنبال افزایش فشارها بر صرافی‌های بزرگی همچون Coinbase و Binance و Kraken برای قطع دسترسی تمام کاربران و نهادهای مالی روسی، سایر شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حوزه‌ رمزارز نیز هشدارها را جدی گرفته‌اند و در تلاش هستند تا نقص‌های موجود در اقدامات تحریمی‌شان را مرتفع سازند.

صرافی‌های رمزارز تنها نهادهایی نیستند که با قوانین تحریمی جدید مواجه شده‌اند؛ OpenSea، شرکتی مستقر در ایالات متحده نیز که به‌عنوان مارکت‌پلیسی برای آثار NFT فعالیت می‌کند، از جمله‌ نهادهای دیگری است که باید در سازوکار فعالیت خود تغییراتی به‌وجود آورد.

براساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی، به‌نظر می‌رسد که OpenSea قطع دسترسی حساب‌های کاربری هنرمندان و کلکسیونرهای ایرانی را از روز جمعه آغاز کرده است. یکی از سخن‌گویان اپن‌سی ضمن تأیید اینکه شرکت متبوعش دسترسی کاربران مستقر در مناطق تحریمی را قطع می‌کند، اذعان داشت:

OpenSea افراد و مناطقی را که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارند، از دسترسی به سرویس‌هایمان شامل خرید، فروش یا انتقال NFT بر بستر اپن‌سی منع می‌کند. ما در قبال افراد و نهادهای تحریم‌شده یا کسانی که در کشورهای تحریم‌شده مستقر هستند، سیاست «تحمل صفر» را دنبال می‌کنیم.

* تحمل صفر یا zero-tolerance، سیاستی است که به‌موجب آن برای تمام تخطی‌های صورت‌گرفته از حکم صادرشده، یک نوع مجازات در نظر گرفته می‌شود.

تاکنون پنج کاربر ایرانی OpenSea گزارش داده‌اند که دسترسی‌شان مسدود شده؛ سه مورد از این کاربران می‌گویند که استفاده از سرویس اپن‌سی را در خاک ایران آغاز کرده‌اند. یکی از کاربران ایرانی به‌نام Nima Leo Photos نیز می‌گوید که کلکسیون تصاویرش دیگر قابل رؤیت نیست.

تعدادی از کاربران ایرانی گزارش می‌دهند که هنگام تلاش برای ورود به پلتفرم OpenSea پیغام خطای Error 404 را دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات