رکوردشکنی تولید جهانی آیفون در سه‌ماهه چهارم سال

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید از رکوردشکنی تولید جهانی آیفون در سه‌ماهه چهارم سال خبر می‌دهند.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، تولید جهانی آیفون رکورد جدیدی را در سه‌ماهه‌ی تعطیلات به‌ثبت رسانده است. اپل توانسته است تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۳ را با عملیاتی مدیریت‌شده در حوزه‌‌ی زنجیره‌ی تأمین متعادل کند تا تأثیر کمبود قطعات را به‌حداقل برساند.

براساس گزارش 9to5mac و به‌نقل TrendForce، دو عامل دیگر نیز در پیشرفت اپل مؤثر بوده‌اند. این شرکت اطلاعات بازار می‌گوید تخمین‌ زده می‌شود تولید آیفون به بیش از ۸۵ میلیون دستگاه رسیده است.

پس از رونمایی سری آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر، اپل به‌شدت افزایش محموله‌های این دستگاه‌های جدید را برای پاسخ‌گویی به تقاضای بازار شروع کرد. با‌‌‌توجه‌‌به سرعت فروش و ریتم‌های بازاریابی، اپل توانسته است جایگاه اول را در رتبه‌بندی سه‌ماهه‌ی برندهای گوشی‌های هوشمند براساس سهم بازار تولید ازآنِ خود کند و سه‌ماهه‌ی چهارم نیز از این قاعده مستثنی نبود.اپل علاوه‌بر حفظ جایگاه برترش در رتبه‌بندی برندهای سه‌ماهه‌ی چهارم، تولید سه‌ماهه‌ی آیفون خود را به رکورد جدید ۸۵٫۵ میلیون دستگاه رساند که ۶۶ درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد.

علاوه‌بر تقاضا برای مدل‌های آیفون ۱۳، این شرکت گفت کاهش قیمت اپل در مدل‌های قدیمی‌تر نیز کمک‌کننده بوده است:

در بُعد استراتژی قیمت‌گذاری، قیمت مدل‌های جدید آیفون ۱۳ برای مصرف‌کنندگان مناسب بود؛ درحالی‌که کاهش قیمت برای مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نیز محسوس به‌نظر می‌رسید.

سرانجام، اپل توانست از خلأ هواوی استفاده کند؛ زیرا بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت به‌دلیل محدودیت‌های واردات در بسیاری از کشورها به بهانه‌ی نگرانی‌های امنیت ملی عملاً نابود شد:

تصاحب سهم بازار باقی‌مانده‌ی هواوی را‌ می‌توان عامل اصلی عملکرد درخشان اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ در نظر گرفت. با گذشت زمان، سفارش‌های مدل‌های پرچم‌دار هواوی، یعنی سری P و Mate، به‌تدریج با سفارش‌های آیفون جایگزین شدند.ازنظر تولید سالانه، اپل در سال ۲۰۲۱ به ۲۳۳ میلیون دستگاه رسید که از حدود ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و این رشد عمدتاً به افزایش سهم بازار اپل در چین از ۱۰ درصد به ۱۶ درصد نسبت داده شده است.

Strategy Analytics روز گذشته گزارش داد رشد آیفون در اروپا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱ درصد بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات