گزارش مالی اسپاتیفای؛ ۴۰۶ میلیون کاربر فعال تا سه‌ماهه‌ چهارم ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
۲۰ میلیون کاربر جدید در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به اسپاتیفای اضافه شدند و این شرکت انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ تعداد کاربرانش به ۴۱۸ میلیون نفر برسد.
تبلیغات

اسپاتیفای نتایج سه‌ماهه‌ی چهارم خود را روز چهارشنبه منتشر کرد و گزارش داد که درآمد سالانه‌ی آن ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی آن بیش از ۲۰ میلیون نسبت به سه‌ماهه‌ی سوم افزایش یافته است. این پلتفرم صوتی درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم ۳٫۰۳ میلیارد دلاری و ۴۰۶ میلیون کاربر فعال ماهانه را گزارش می‌دهد. اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی چهارم‌ ۴۴٫۱ میلیون دلار یا ۲۱ سنت به ازای هر سهم ضرر کرده است.

به گزارش Zdnet، درآمد بخش پریمیوم نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد کرد و به ۲٫۵۹۴ میلیارد دلار رسید درحالی‌که درآمد تبلیغات اسپاتیفای ۴۴۵٫۳ میلیون دلار است. وال‌استریت انتظار داشت این شرکت درآمد سه‌ماهه‌‌ی چهارم را ۲٫۹۸ میلیارد دلار گزارش کند.

شرکت مذکور گزارش داد طی کل سال مالی ۲۰۲۱، درآمد آن ۱۰٫۹ میلیارد دلار و زیان سالانه‌اش ۳۸٫۴ میلیون دلار بوده است. همچنین تعداد مشترکان پریمیوم به ۱۸۰ میلیون افزایش یافت و در پایان سه‌ماهه‌ی چهارم، این شرکت شاهد افزایش دو رقمی در تعداد کاربران فعال ماهانه‌ای بود که به پادکست‌ها گوش می‌دادند. این شرکت در بیانیه‌ای گفت:

در میان کاربران فعال ماهانه که در سه‌ماهه‌ی چهارم با پادکست‌ها تعامل داشته‌اند، روند پیشرفت همچنان قوی بود (افزایش ۲۰ درصدی سالیانه به ازای هر کاربر) و سهم پادکست از ساعت‌های مصرفی کلی در پلتفرم ما به بالاترین حد خود رسید. همچنین اشتراک‌های پولی پادکست خود را برای سازندگان و شنوندگان در ۳۳ بازار دیگر گسترش دادیم و آن‌ها را برای کاربران روسیه، مصر و عربستان سعودی فعال کردیم.

اسپاتیفای در هفته‌های اخیر به دلیل جنجال پیرامون پادکست جو روگن، که متهم به انتشار اطلاعات نادرست در‌ مورد COVID-19 و سایر موضوعات است، با واکنش‌های شدیدی مواجه شد. حتی چندین هنرمند معروف،‌ از جمله نیل یانگ، جونی میچل و دیوید کراسبی، خواستار حذف موسیقی خود از این پلتفرم شدند.

روگن نیز از مشکلات پیش‌‌آمده عذرخواهی کرد و متعهد شد در نحوه‌ی دعوت مهمانان خود تغییراتی ایجاد کند. همچنین اسپاتیفای بخش‌هایی از سیستم پلتفرم خود را بهبود خواهد بخشید تا مردم به سمت اطلاعات دقیق درباره‌ی ویروس کرونا هدایت شوند. در‌ نهایت نیز باید گفت شرکت مذکور انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی اول امسال، به ۴۱۸ میلیون کاربر فعال ماهانه، ۱۸۳ میلیون مشترک پریمیوم و ۲٫۹ میلیارد دلار درآمد برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات