FTC خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را بررسی می‌کند

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش‌ها آژانس FTC با رویکرد سخت‌گیرانه‌تری نسبت به وزارت دادگستری ایالات متحده، خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را بررسی خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت ۲۸ دی ۱۴۰۰ در اقدامی غیرمنتظره مجموعه‌ی بزرگ اکتیویژن بلیزارد را با قراردادی به مبلغ ۶۸٫۷ میلیارد دلار تصاحب کرد و طبق قوانین ایالات متحده هر معامله‌ای با این چنین مبلغی باید از‌ طریق فرآیندی قانونی برای نقض قوانین ضدانحصاری بررسی شود.

به گزارش windowscentral، به جای وزارت دادگستری ایالات متحده، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) مسئولیت بررسی خرید بزرگ مایکروسافت را بر عهده دارد؛ مأموریت اصلی این دو ارگان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و اجرای قانون رقابت به‌وسیله‌ی پیشگیری یا از بین‌بردن فعالیت‌های تجاری مضر است و اغلب نیز با هم تصمیم می‌گیرند که کدام معاملات نیاز به بررسی دارند.

هنوز موضع‌گیری کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ‌مورد خرید برنامه‌ریزی‌شده‌ی مشخص نیست، اما این ارگان اعلام کرده که در مورد ادغام‌‌ها و خرید‌های سازمان‌های بزرگ نگاه سخت‌گیرانه‌تری نسبت به قبل خواهد داشت؛ این کمیسیون پیش‌تر نیز برای جلوگیری از خرید Arm توسط انویدیا یا خرید پیشنهادی حق مالکیت هلدینگ ائروجت راکت‌داین (Aerojet Rocketdyne Holdings) توسط لاکهید مارتین (Lockheed martin) شکایاتی مطرح کرده بود.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به درخواست‌های رسانه‌ها برای توضیح بیشتر پاسخی نداد و مایکروسافت نیز از اظهار نظر در‌ مورد بررسی خرید اکتیویژن بلیزارد خودداری کرد.

پس از اعلام خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با قیمتی معادل ۶۸٫۷ میلیارد دلار، سونی ۲۰ میلیارد دلار ارزش بازار خود را از دست داد و موج‌هایی از تفسیر‌های مثبت و منفی در سراسر صنعت گیمینگ ایجاد شد.

از دیدگاه شما نتیجه‌ی بررسی‌های کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ‌مورد خرید بزرگ مایکروسافت چه خواهد بود؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات