کاهش ۲٫۱ میلیارد دلاری ارزش بازار اسپاتیفای به‌دلیل پادکست جنجالی جو روگن

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات نادرست پادکست جو روگن درباره‌ی ویروس کرونا و واکسن‌‌ها باعث شد ارزش بازار اسپاتیفای به‌میزان خیره‌کننده‌ی ۲٫۱ میلیارد دلار کاهش یابد.
تبلیغات

اخیراً نام اسپاتیفای به‌دلیل جنجالی که در پلتفرم آن رخ داده است، در خبرهای مختلف دیده می‌شود. پس از اینکه قسمتی بحث‌برانگیز از پادکست جو روگن اطلاعاتی نادرست درباره‌ی واکسن‌ها و همه‌گیری کرونا پخش کرد، نیل یانگ موسیقی خود را از این سرویس محبوب استریم موسیقی بیرون کشید. اکنون، فون‌آرنا گزارش می‌دهد که اسپاتیفای از این جنجال بسیار متضرر شده و طبق گزارش‌ها، تنها در چند روز ارزش بازار خیره‌کننده‌ی ۲ میلیارد دلاری را از دست داده است.

سهام اسپاتیفای کاهش درخورتوجهی یافت

به‌نظر می‌رسد اسپاتیفای در حال پشت‌سر‌گذاشتن روزهای سختی است و باید با کاهش ارزش بازار پلتفرم پخش موسیقی خود کنار بیاید. جو روگن به انتشار اطلاعات نادرست درباره‌ی واکسن‌ها متهم شد؛ به‌همین‌دلیل، نیل یانگ، خواننده کانادایی‌آمریکایی، به نشانه‌ی اعتراض موسیقی خود را از اسپاتیفای حذف کرد.

این هنرمند انگشت اتهام را به‌سمت مسئولان اسپاتیفای نشانه‌ گرفت و گفت آنان نه‌تنها به‌اندازه‌ی کافی مراقب مطالب منتشرشده در سرویس خود نیستند؛ بلکه از روگن در انتشار اطلاعات نادرست حمایت می‌کنند. پس از اعتراض یانگ، سهام اسپاتیفای تنها در سه روز، یعنی از ۲۶ تا ۲۸ ژانویه، ۶ درصد کاهش یافت. علاوه‌بر‌این، جونی میچل، خواننده‌ی کانادایی، از یانگ حمایت و آهنگ‌های خود را از پلتفرم مذکور حذف کرد.

پیش از همه‌ی این اتفاقات، نامه‌ای سرگشاده‌ی ۲۷۰ دکتر و استاد به اسپاتیفای ارسال شده بود. محتوای نامه به بخشی از پادکست جو روگن اشاره می‌کرد و در آن گفته شده بود سرویس مذکور باید بیشتر به محتواهای منتشرشده در پلتفرمش توجه کند تا اطلاعات نادرست به دست مردم نرسد. این سرویس اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۰ هزار اپیزود پادکست مربوط پاندمی کرونا را حذف کرده است.

اسپاتیفای حتی پیش از ماجرای روگن نیز با مشکلات خاصی روبه‌رو بوده است. برای مثال، قیمت سهامش در اوایل ماه جاری کاهش یافته بود. ۲۵ ژانویه و تنها یک روز قبل از شروع همه‌ی این مسائل، شرکت یادشده ۲۵ درصد کاهش ارزش سهام را گزارش کرد.

جو روگن از اسپاتیفای عذرخواهی و از پادکست خود دفاع کرد

جو روگن که ظاهراً شروع‌کننده‌ی همه‌ی این ماجراها بوده است، با انتشار پستی اینستاگرامی به وضعیت جاری واکنش نشان داد. او با انتشار ویدئویی ده‌دقیقه‌ای در اینستاگرام، از تصمیم خود برای دعوت مهمانان جنجالی به پادکست‌هایش دفاع کرده است. همچنین، از اسپاتیفای به‌دلیل واکنش‌های شدید و مشکلات پیش‌آمده عذرخواهی کرد.

روگن به دو مهمان پادکست، یعنی دکتر پیتر مک کالو و دکتر رابرت مالون، نیز اشاره کرد که بیشتر جنجال‌ها در اسپاتیفای به صحبت‌های آن‌ها مربوط می‌شود. او می‌گوید: «آن‌ها افراد بسیار معتبر و باهوش و کارآمدی هستند و نظری متفاوت از روایت اصلی دارند. من فقط می‌خواستم نظر آن‌ها را بدانم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات