تسلا رکورد سود ۲۰۲۱ خود را تا سه‌ماهه‌ی چهارم حفظ کرد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته تسلا با وجود مشکلات زنجیره تأمین جهانی، نزدیک به یک میلیون خودرو را به فروش رساند.
تبلیغات

پس از سال سودآور و قابل‌توجه ۲۰۲۱، تسلا در ۲۰۲۲ نیز رتبه‌ی اول تولید خودروهای الکتریکی آمریکا را از آن خود کرد. با توجه به آمار سه‌ماهه‌ی چهارم این شرکت که چهارشنبه منتشر شد، تسلا با افزایش نزدیک به ۹۰ درصدی فروش نسبت به ۲۰۲۰، به «بالاترین حاشیه‌ی عملیاتی سه‌ماهه در بین تمام تولیدکنندگان» دست یافته است. این شرکت با وجود هزینه ۶٫۵ میلیارد دلاری برای تأسیسات تولید جدید در برلین و آستین تگزاس، نه‌تنها به درآمد خالص ۵٫۵ میلیارد دلاری دست یافت، بلکه میلیاردها دلار از اهداف درآمدی خود نیز فراتر رفت.

به گزارش انگجت، در ۲۰۲۱، تسلا ۹۳۰ هزار وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی تولید کرد (۹۹ درصد آن‌ها مدل 3s و Ys بودند) و ۹۳۶ هزار دستگاه را به مشتریان سراسر جهان تحویل داد. در همان زمان، این شرکت شبکه‌ی اختصاصی سوپرشارژر خود را به میزان یک‌سوم گسترش داد و اکنون به ۳۴۷۶ ایستگاه رسیده است. تسلا همچنین اعلام کرد احتمالاً در طول ۲۰۲۲ به‌دنبال مکان‌های تولید جدید خواهد بود.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با اشاره به اینکه شرکت مذکور برنامه‌ی بتای FSD خود را از چند هزار وسیله نقلیه در سه‌ماهه‌ی سوم به حدود ۶۰ هزار خودرو در سه‌ماهه‌ی چهارم افزایش داده‌، گفت:

فکر می‌کنیم به مرور زمان رانندگی کاملاً خودکار به مهم‌ترین منبع سودآوری تسلا تبدیل خواهد شد.

بااین‌‌حال، او همچنین تأیید کرد این شرکت قصد ندارد در سال ۲۰۲۲ مدل‌های خودروی جدیدی از جمله رودستر، سایبرتراک یا خودروی «۲۵ هزار دلاری» شایعه‌‌شده را عرضه کند. ماسک توضیح داد:

اگر بخواهیم خودروهای جدیدی معرفی کنیم، کل خروجی خودرو به دلیل مشکلات زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های پردازنده کاهش می‌یابد.

تسلا توانسته با ‌وجود مشکلاتی که بر تمام صنعت خودرو تأثیر می‌گذارد، بهتر از هر خودروساز دیگری عمل کند. کارخانه‌ی Fremont سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار خودرو تولید کرد و قصد دارد این رقم را پس از فعال‌‌ شدن کارخانه‌های آستین و برلین در اواخر امسال افزایش دهد. تولید در کارخانه‌ی شانگهای نیز همچنان رو به افزایش است. به گفته‌ی تسلا، این شرکت توانسته است هزینه‌ی هر واحد تولید خودروهای خود را به حدود ۳۶ هزار دلار کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات