امکان پردازش مستقیم پرداخت از طریق کارت اعتباری با آیفون فراهم خواهد شد

پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در ‌حال کار روی فناوری جدیدی است که به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد فقط با استفاده از آیفون و بدون نیاز به سخت‌افزار جانبی، پرداخت‌ از‌ طریق کارت‌های اعتباری و نقدی را بپذیرند.
تبلیغات

کسب‌وکارهای کوچک احتمالاً به‌زودی قادر خواهند بود پرداخت‌های کارت‌ اعتباری و نقدی را به‌طور مستقیم از‌ طریق تراشه‌ی NFC آیفون و بدون نیاز به سخت‌افزار اضافه بپذیرند.

به گزارش اپل‌اینسایدر، در اوت ۲۰۲۰ گزارشی مبنی بر خریداری Mobeewave توسط اپل منتشر شد. این استارتاپ در‌ زمینه‌ی فناوری‌های پرداخت فعالیت دارد و روشی را توسعه داده که به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد از آن‌‌ها به‌عنوان پایانه‌ی پرداخت موبایلی استفاده کنند.

بلومبرگ نیز گزارش داده که ظاهراً غول فناوری کوپرتینویی برنامه‌های جدیدی برای فناوری‌های پرداخت دارد. به گفته‌ی این منبع خبری، فناوری جدید پرداخت اپل به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد پرداخت‌ها را به‌طور مستقیم و از‌ طریق آیفون خود بپذیرند و بدین منظور به هیچ سخت‌افزار اضافه‌ای نیاز نخواهند داشت. این یعنی فناوری پرداخت اپل، نیاز به سخت‌افزارهای شخص‌‌ ثالث از‌ جمله سیستم‌های پرداخت Square شرکت بلاک را که درحال‌حاضر بر بازار تسلط دارد، از بین خواهد برد.

صاحبان مشاغل کوچک در‌ عوض می‌توانند با استفاده از آیفون خود، وجه موردنظر را از‌ طریق کارت‌های اعتباری و نقدی دریافت کرده و به مشتریان خود امکان پرداخت مستقیم را ارائه دهند. این سیستم بر تراشه‌ی NFC آیفون متکی بوده و مشابه پایانه‌های موسوم به Tap To Pay موجود در پمپ‌بنزین‌ها و خرده‌فروشی‌ها است.

همان‌طور که بلومبرگ اشاره کرده، مشخص نیست که آیا گزینه‌ی پرداخت NFC به‌عنوان بخشی از سرویس اپل‌پی ارائه خواهد شد یا شرکت اهل کوپرتینو این سیستم را به‌عنوان یک سرویس کاملاً مجزا در‌ دسترس کاربران قرار خواهد داد.

تعدادی از پروژه‌های اپل از سرویس‌های پرداخت بهره می‌برند که از‌ جمله می‌توان به اپل‌پی اشاره کرد؛ سرویسی که به مشتریان اجازه می‌دهد در هر‌ جایی که از خدمات پرداخت NFC پشتیبانی می‌کند، با ضربه زدن روی آیفون خود، وجه موردنظرشان را پرداخت کنند.

علاوه‌براین اپل در سال ۲۰۱۹، کارت اعتباری خود موسوم به اپل کارت (Apple Card) را معرفی کرد. این کارت با همکاری گلدمن ساکس توسعه داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات