بیش از ۱٫۴ میلیارد دستگاه از ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی مایکروسافت مشخص شد که ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ روی بیش از ۱٫۴ میلیارد دستگاه اجرا می‌شوند.
تبلیغات

مایکروسافت در هفته‌ی جاری گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد. این گزارش اطلاعات مهمی از سه‌ماهه‌ای قوی به‌اشتراک می‌گذارد که در آن غول فناوری ۵۱٫۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. در طول این فصل، مایکروسافت در فروش محصولات و بخش محاسبات شخصی پا را فراتر از انتظارات گذاشت. همچنین، شرکت مذکور آمار مربوط به ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰، مایکروسافت تیمز و سایر خدمات را نیز منتشر کرده است.

به‌گزارش ویندوزسنترال، براساس آمار منتشرشده ماهانه بیش از ۱٫۴ میلیارد دستگاه فعال از ویندوز ۱۱ یا ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. مایکروسافت در گزارش سه‌ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۱ خود اعلام کرد ویندوز ۱۰ روی بیش از ۱٫۳ میلیارد دستگاه فعال است. شرکت مذکور ویندوز ۱۱ را فاصله‌ی میان این دو گزارش مالی منتشر کرد.

علاوه‌بر افزایش تعداد کل دستگاه‌های دارای ویندوز، مردم درمقایسه‌با سال‌های گذشته بیشتر از رایانه استفاده می‌کنند. مایکروسافت در صحبت‌هایش به عبارت «رنسانس کامپیوتری» اشاره کرده است که به‌معنای افزایش استفاده از رایانه‌های شخصی و بیشترشدن تعداد آن‌ها در هر خانواده است.

ویندوز ۱۱ ظاهری مدرن‌ و چندین ویژگی جدید و نسخه‌ای بهبودیافته از فروشگاه مایکروسافت را معرفی کرد. طبق گفته‌ی مایکروسافت، کاربران تقریباً سه برابر بیشتر با فروشگاه ویندوز ۱۱ درمقایسه‌با ویندوز ۱۰ تعامل دارند. همچنین، آمار جذابی از پلتفرم ارتباطی این شرکت، یعنی تیمز، گزارش شده است که موفقیت آن را به‌رخ رقیبان می‌کشاند. اکنون بیش از ۹۰ درصد از ۵۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا از Teams Phone استفاده می‌کنند. حتی اخیراً والمارت که کارکنان زیادی دارد، استفاده از تیمز را انتخاب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات