افزایش رقابت سرویس‌های استریمی؛ نتفلیکس کم‌ترین رشد از سال ۲۰۱۵ را ثبت کرد

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش مالی نتفلیکس از آخرین فصل مالی سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که این غول بخش محتوای استریمی اکنون میزبان ۲۲۱٫۸۴ میلیون مشترک پولی در‌ سراسر جهان است.
تبلیغات

با‌ وجود همه‌گیری ویروس کرونا، خانه‌نشینی مردم و تولید آثار جهانی مانند «بازی ماهی مرکب» در سال ۲۰۲۱، بازدهی سه‌ماهه‌ی چهارم نتفلیکس نشان می‌دهد که غول استریم در تکاپو برای حفظ برتری نسبت به رقبای خود است. این شرکت در جدیدترین گزارش مالی خود می‌گوید که در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی موفق به جذب ۸٫۳ میلیون مشترک پولی جدید شده است در‌‌ واقع پیش‌بینی نتفلیکس مبنی بر اضافه شدن ۸٫۵ میلیون کاربر جدید در بازه‌ی یادشده را نقض می‌کند.

نتفلیکس همچنین برآورد می‌کند که در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ بتواند تنها ۲٫۵ میلیون مشترک جدید جذب کند که در مقایسه با بازه‌ی مشابه سال گذشته از کاهش چهار میلیونی مشترکین حکایت دارد و دلیل آن پخش محتوای کم اهمیت‌تر در این سه‌ماهه عنوان می‌شود. به‌طور کلی، به‌وضوح آمار ارائه‌شده روند نزولی در رشد مشترکین را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که این پایین‌ترین سال رشد شرکت از سال ۲۰۱۵ بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ نیز حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. این شرکت در نامه‌ی خود خطاب به سهام‌داران نوشت:

مصرف‌کنندگان همیشه انتخاب‌های زیادی در‌ مورد زمان سرگرمی خود داشته‌اند و رقابت در ۲۴ ماه گذشته تشدید شده؛ زیرا شرکت‌های سرگرمی در سراسر جهان پیشنهاد‌های پخش محتوای استریمی خود را توسعه می‌دهند. رقابت ممکن است بر رشد نهایی تأثیر بگذارد.

به‌‌ نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ‌تر مانند دیزنی (مالک Hulu و ESPN) با سرعت بسیار بیشتری در‌ حال گسترش کسب‌وکار پخش محتوای استریمی خود هستند. دیزنی سال ۲۰۲۱ را با ۱۷۹ میلیون مشترک در‌ مجموع سرویس‌های دیزنی پلاس، هولو و ای‌اس‌پی‌ان به پایان رساند و قصد دارد تعداد کشورهایی که دیزنی پلاس در آن‌ها در‌ دسترس است تا سال مالی ۲۰۳۰ دو برابر کند. اچ‌بی‌او مکس نیز رشد مشترکین را تجربه می‌کند. شرکت یادشده می‌گوید که دسامبر ۲۰۲۱ پربیننده‌ترین ماه از زمان راه‌اندازی این سرویس بوده است. نتفلیکس در رابطه با آینده‌ی این سرویس می‌گوید:

حتی با‌ وجود عدم اطمینان و رقابت فزاینده، ما به چشم‌انداز رشد بلندمدت خود خوش‌بین هستیم؛ زیرا پخش محتوای استریمی جایگزین سرگرمی‌های سنتی در سراسر جهان می‌شود. ما به‌طور مداوم در ‌حال بهبود بخشیدن به نتفلیکس هستیم تا بتوانیم کاربرانمان را راضی کنیم، سهم خود را از اوقات فراغت آن‌ها افزایش دهیم و در این گذار پیشرو باشیم.مقاله‌ی مرتبط:اشتراک نتفلیکس چهار برابر بیشتر از اپل تی‌وی پلاس می‌شود

در‌ رابطه با محتوای پربیننده، فصل دوم سریال ویچر (The Witcher) با ۴۸۴ میلیون ساعت بازدید در ۲۸ روز اول بخش و سریال You با ۴۶۸ میلیون ساعت بازدید جزو محبوب‌ترین سریال‌های اخیر شبکه استریمی یادشده بوده‌اند؛ اما سریال بازی ماهی مرکب که در پایان سه‌ماهه‌ی سوم پخش شد، با ۱٫۶۵ میلیارد ساعت در چهار هفته اول بزرگ‌ترین فصل تلویزیونی نتفلیکس محسوب می‌شود. در پایان، بد نیست بدانید که سریال Money Heist یا خانه‌ی کاغذی با احتساب تمامی فصل‌ها، ۶٫۷ میلیارد ساعت بازدید داشته که در ‌حقیقت رکورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

نتفلیکس همچنین اخیراً اعلام کرده که در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا، اشتراک‌ها برای هر سطح حدود ۱۱ درصد افزایش می‌یابد؛ به‌طوری که اشتراک پریمیوم آن برای کاربران چهار برابر بیشتر از اشتراک اپل تی‌وی پلاس هزینه دارد. با نرخ‌های جدید، نتفلیکس اکنون به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از خدمات استریم رقیب است. برای مثال، اشتراک اچ‌بی‌او مکس را می‌توان با پرداخت ۷٫۹۹ دلار در ماه تهیه کرد. افزون‌ بر این، باندل دیزنی شامل «دیزنی پلاس، ای‌اس‌پی‌ان و نسخه‌ی تبلیغاتی شبکه‌ی هولو» ماهانه ۱۳٫۹۹ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات