کوین‌بیس امکان پرداخت با مسترکارت را در بازار NFT آینده خود ارائه خواهد داد

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
صرافی کوین‌بیس تصمیم گرقته است امکان پرداخت وجه با مسترکارت را در بازار NFT خود دردسترس کاربران قرار دهد. این بازار قرار است در آینده راه‌اندازی شود.
تبلیغات

کوین‌بیس با همکاری مسترکارت، امکان پرداخت در بازار NFT آینده‌ی خود را فراهم خواهد کرد. این یعنی می‌توانید NFT مدنظر خود را ازطریق مسترکارت به‌طور مستقیم با ارزهای فیات (دلار، یورو و...) بخرید.

به‌گزارش ورج، صرافی کوین‌بیس دراین‌باره گفت که با همکاری مسترکارت، NFT را به‌عنوان کالای دیجیتال طبقه‌بندی خواهد کرد تا بدین‌ترتیب، دسترسی به NFT را برای افرادی آسان‌تر کند که شاید تمایل زیادی به خرید و ذخیره‌سازی ارز دیجیتال ندارند. درحال‌حاضر، برای فعالیت در بیشتر بازارهای NFT موجود ابتدا باید ارز دیجیتال بخرید و سپس آن‌ را به کیف‌پول امن انتقال دهید. سپس برای شروع فرایند خرید یا فروش، باید کیف‌پول مدنظر را به بازار NFT متصل کنید.

NFT چیست؟

توکن غیرقابل‌معاوضه (NFT) به شما این امکان را می‌دهد که مالکیت اقلام دیجیتال منحصر‌به‌فرد را بخرید یا بفروشید و مالکیت معنوی این اقلام را با استفاده از بلاک‌چین پیگیری کنید. NFT مخفف عبارت non-fungible token است و ازنظر فنی می‌تواند حاوی هر محتوای دیجیتالی مثل نقاشی، تصویر متحرک Gif، آهنگ یا آیتم‌های موجود در بازی‌های ویدئویی باشد. هر NFT (مثل نقاشی) می‌تواند منحصر‌به‌فرد باشد یا تعداد زیادی کپی از آن ارائه شود (مثل کارت‌های تجاری)؛ اما فناوری بلاک‌‌چین مالکیت معنوی NFT را دنبال می‌کند.

NFT اخیراً به یکی از حوزه‌های خبرساز تبدیل شده است. امروزه، شاهد فروش NFTهای میلیون‌دلاری هستیم؛ ازجمله میم‌های معروفی مثل Nyan Cat. علاوه‌براین، بحث‌های زیادی درباره‌ی استفاده‌ی گسترده از برق و اثراث زیست‌محیطی NFT وجود دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از NFT به‌دست آورید، سری به مقاله‌ی جامع زومیت درمورد این فناوری بزنید.

راج داموداران، معاون اجرای دارایی‌های دیجیتال و محصولات بلاک‌چین مسترکارت، در اعلامیه‌ای در سایت این شرکت گفت:

مقاله‌ی مرتبط:NFT یا توکن غیرقابل معاوضه چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟گسترش مخاطبان NFT، به این بازار روبه‌رشد اجازه می‌دهد تا از سازندگان بیشتری حمایت کند و جرقه‌ای برای تکامل بعدی در دنیای تجارت الکترونیک باشد. درگیرکردن افراد بیشتر به‌صورت ایمن و مطمئن، احتمالاً بهترین روش برای کمک به رونق بازار NFT خواهد بود.

داموداران اشاره کرده است از خرید CipherTrace، شرکت اطلاعاتی فعال در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال، برای کمک به تقویت امنیت خریدهای NFT بهره خواهد برد.

کوین‌بیس خبر راه‌اندازی بازار NFT خود با نام CoinBase NFT را در ماه اکتبر اعلام کرد. این صرافی بازار NFT خود را به‌عنوان پلتفرمی توصیف کرده است که به شما اجازه می‌دهد NFT مدنظر خود را بخرید یا بفروشید و حتی آن‌ها را ایجاد کنید.

ناگفته نماند این بازار فهرست انتظاری دارد که می‌توان برای دسترسی زودهنگام در آن ثبت‌نام کرد. سایر بازارهای محبوب NFT پیش‌از‌این امکان اضافه‌کردن پرداخت‌ با کارت‌های اعتباری و نقدی را بررسی کرده‌اند و به‌عنوان مثال Nifty Gateway از روز اول چنین پرداخت‌هایی را ارائه داده است. Raible گزینه‌ی خرید مستقیم NFT با ویزاکارت یا مسترکارت را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

بااین‌حال، برای خریدوفروش در بازار Opensea همچنان باید از حلقه‌های اضافه‌کردن وجوه با استفاده از سرویس شخص‌ ثالث به نام MoonPay و سپس تبدیل ارز فیات به اتریم استفاده کنید. باینسس نیز به روشی مشابه عمل می‌کند و کاربران باید قبل از خرید NFT، کیف‌پول خود را با ارز دیجیتال شارژ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات