آیفون اپل، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سه‌‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱

آیفون اپل، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان در سه‌‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱

اپل مسئول ۲۲ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ بوده است.

اگرچه کمبود عرضه‌ی تراشه در سراسر جهان بر تولید گوشی‌های هوشمند تأثیر منفی گذاشته، گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل همچنان توانسته بیشترین فروش گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

به گزارش فون‌آرنا و بر‌ اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحلیلگر جهانی Canalys، فروش بالای اپل تا حد زیادی به این دلیل بوده که آیفون ۱۳ تقاضای بسیار بالایی در چین داشته است. این در‌ حالی است که در این کشور، پرچم‌داران کوپرتینویی معمولاً با رقابت جدی از سوی تولیدکنندگان چینی مواجه می‌شوند.

سانیام چاوراسیا از Canalys در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اپل پس از سومین سه‌ماهه به صدر بازار گوشی‌های هوشمند بازگشته و این امر به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌ی آیفون ۱۳ است. اپل عملکرد بی‌سابقه‌‌ی آیفون را در چین دید و با قیمت‌گذاری تهاجمی برای دستگاه‌های پرچم‌دار خود ارزش پیشنهادی آن‌ها را قوی نگه داشت.

هفته‌ی گذشته Counterpoint Research نیز با آمارهای خود گزارش Canalys را تأیید کرد و نشان داد آیفون ۱۳ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در کل چین بوده است.

در این میان، سامسونگ تاج فروش بازار گوشی‌‌های هوشمند را که در طول ۲۰۲۱ بر سر داشت، از دست داد. بین ژانویه و سپتامبر، سامسونگ به‌عنوان برترین تولیدکننده‌ی تلفن‌همراه شناخته می‌شد و غول فناوری کره جنوبی سال را با در‌ اختیار داشتن ۲۲ درصد از سهام بازار آغاز کرد. بین اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۱، سهم بازار سامسونگ به ۲۰ درصد کاهش یافت، در‌ حالی‌که آیفون اپل با تصاحب ۲۲ درصد از سهم بازار، به تولیدکننده‌ی شماره یک تلفن هوشمند در جهان تبدیل شد. این بدان معنا است که در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ از هر پنج گوشی هوشمند فروخته‌شده در سراسر جهان، بیش از یک گوشی آیفون بوده است.

نیکول پنگ، معاون Canalys Mobility، در بیانیه‌ای گفت اختلالات عظیم فعلی زنجیره‌ی تأمین (ناشی از کمبود تراشه و همچنین همه‌گیری جهانی کرونا) بیشترین تأثیر را بر فروشندگان ارزان‌قیمت گذاشته و در‌ واقع اپل مطمئناً کمی فشار احساس کرده، اما از کمبودهای موجود آسیب شدیدی ندیده است. وی گفت:

در‌ ‌حال حاضر، برند‌های گوشی‌های هوشمند در‌ حال نوآوری برای استفاده‌ی حداکثری از شرایط موجود هستند؛ آن‌ها مشخصات دستگاه را در پاسخ به مواد موجود تغییر می‌دهند، به سازندگان تراشه‌های نوظهور نزدیک می‌شوند تا منابع جدیدی را برای آی‌سی‌ها در‌ اختیار داشته باشند، خطوط تولید را روی مدل‌های پرفروش متمرکز می‌کنند و عرضه‌ی محصولات جدید خیره‌کننده‌ای را در‌ دستور کار خود دارند. این کارها تنها به برندهای بزرگ برتری می‌دهند و تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ شرایط بهتر نخواهد شد.

در‌ نهایت باید اشاره کرد با وجود موفقیت بی‌چون و چرای اپل در ۲۰۲۱، تعداد دستگاه‌های فروخته شده این شرکت نسبت به سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته که ۲۳ درصد از سهم بازار (در مقایسه با ۱۷ درصد سامسونگ) را به خود اختصاص داده بود، کمتر است.

لوگوی تلگرام

با کانال تلگرام زومیت، آخرین اخبار فناوری و علمی را سریع‌تر از همیشه دنبال کنید.

منبع phonearena
  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده