ارزش بازار اپل به ۳ تریلیون دلار رسید

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین آمار مالی منتشرشده از اپل نشان می‌دهد ارزش بازار این شرکت به ۳ تریلیون دلار رسیده است.
تبلیغات

اپل در معاملات روزانه روز دوشنبه به سقف ۳ تریلیون دلار رسید و ارزش خود را در کمتر از چهار سال، سه برابر کرد. این شرکت زمانی که قیمت سهامش به ۱۸۲٫۸۶ دلار رسید، سد را شکست.

این نقطه عطف بیشتر نمادین است؛ اما نشان می‌دهد که نظر سرمایه‌گذاران درباره سهام اپل و توانایی آن برای رشد مثبت است. درآمد سه‌ماهه چهارم شرکت مذکور، رشد سالانه‌ای را در تمامی دسته‌های محصولات نشان داد. همچنین، مشخص شد که درآمد اپل درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل، ۲۹ درصد افزایش یافت.

درحالی‌که آیفون همچنان بزرگ‌ترین محرک فروش است، کسب‌وکار خدمات اپل ۲۵٫۶ درصد درمقایسه‌با سال گذشته رشد کرده و بیش از ۱۸ میلیارد دلار در طول سه‌ماهه به‌دست آورده است.

به‌عنوان مثال، در ماه دسامبر، کیتی هابرتی از مورگان استنلی، قیمت هدف اپل را از ۱۶۴ به ۲۰۰ دلار افزایش داد و معادل رتبه خرید را حفظ کرد. استدلال وی این بود که محصولات جدیدی مانند هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هنوز به‌قدری پیشرفت نکرده‌اند که وارد سهام شوند. هابرتی افزود انتظار دارد درآمد اپ استور اپل بیشتر از پیش‌بینی‌های مورگان استنلی درباره سه‌ماهه امسال باشد.

مینگ چی کو، تحلیلگر TFI Asset Management Limited، در یادداشت روز دوشنبه خود گفت اپل ۲۷ میلیون جفت از جدیدترین مدل ایرپاد خود را در طول تعطیلات فروخته که باعث رشد سالانه ۲۰ درصدی برای تجارت گجت‌های پوشیدنی این شرکت در طول سه‌ماهه شده است.

اپل اولین شرکت سهامی عام ایالات متحده آمریکا است که طی معاملات روزانه خود در ۲ آگوست ۲۰۱۸ به ارزش بازار یک‌تریلیون‌دلاری رسید و کمی بیش از دو سال بعد، یعنی در ۱۹ آگوست ۲۰۲۰، ارزش سقف دوتریلیون دلار را رد کرده است. البته همتایان اپل خیلی عقب نیستند. در بازار، مایکروسافت حدود ۲٫۵ تریلیون دلار و گوگل حدود ۲ تریلیون دلار و آمازون حدود ۱٫۷۵ تریلیون دلار ارزش دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات