فروش تلویزیون‌های OLED در یک سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های OLED در سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجه به ۶٫۸ میلیون دستگاه برسد.
تبلیغات

تقاضای خرید تلویزیون‌ به‌دلیل افزایش قیمت‌های خرده‌فروشی منجربه کاهش محموله‌های ارسالی سالانه شده است. به‌این‌ترتیب، درحالی‌که فروش تلویزیون در سه‌ماهه‌ی چهارم به‌میزان ۸٫۳ درصد افزیش داشته؛ اما مجموعا در سال ۱۴٫۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

تحقیقات انجام شده توسط TrendForce بیشتر در مورد چگونگی شروع کاهش قیمت تلویزیون در ماه آگوست می‌پردازد و به برندهای تلویزیونی چینی این فرصت را می‌دهد تا فروش خود را در طول جشنواره خرید روز مجرد‌ها یا Singles' Day (۱۱ نوامبر - ۲۰ آبان) افزایش دهند و به عبارتی کسری در اهداف فروش سالانه خود را جبران کنند.

از طرفی دیگر، بازار جهانی به‌دلیل عواملی مانند تولید، حمل‌و‌نقل و تعدیل موجودی، متأسفانه نتوانست تا سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی قیمت‌ها را کاهش دهد. بااین‌تفاسیر، چنین برندهایی همچنین نتوانستند فروش تلویزیون‌های خود را در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ افزایش دهند.

به‌گزارش گیزموچاینا، باتوجه به مجموع فروش تلویزیون‌ ها در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱، انتظار می‌رود که برند‌ها به فروش ۵۹٫۱۳ میلیون واحد برسند که این رقم نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۲٫۶ درصدی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱؛ اما کاهش ۱۰٫۳ درصد در سال است. کاهش آمار فروش تلویزیون در سال احتمالا کمترین میزان طی چند سال اخیر خواهد بود.

پخش فیلم روی تلویزیون LG C1 OLED

بدیهی است که یکی از دلایل افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۰، شیوع همه‌گیری ویروس کرونا بود؛ اما در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ با بازگشت زندگی روزمره به حالت عادی در اروپا و آمریکای شمالی، به‌تدریج افزایش فروش تلویزیون ناشی از بیماری همه‌گیر تداوم خود را از دست داد. سپس قیمت‌ تلویزیون‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های بالای مواد خام و خدمات حمل‌ونقل افزایش پیدا کرد. در مجموع، پیش‌بینی می‌شود که فروش سالانه‌ی تلویزیون برای سال ۲۰۲۱، حدود ۲۱۰ میلیون دستگاه باشد که کاهش ۳٫۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ را درپی خواهد داشت.

نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود کاهش کل فروش سالانه، انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های OLED به ۶٫۸ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۰، افزاش ۷۲٫۸ درصدی را تجربه خواهد کرد. افزایش فروش تا حد زیادی به‌دلیل تمرکز تولیدکنندگان بر تضمین این امر است که تولید تلویزیون‌های OLED بدون اختلال باقی خواهد ماند. در نتیجه، تفاوت قیمت بین پنل‌های LCD و پنل‌های OLED بیش از هر زمان دیگری کاهش پیدا کرده است.

ازنظر رتبه‌بندی، تلویزیون‌ های OLED ال‌ جی الکترونیکس‌ (LGE) با ۶۰ درصد سهم بازار، جایگاه اول را در اختیار دارند. سونی با ۲۰ درصد سهم بازار و پاناسونیک با ۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از طرفی دیگر، شیائومی و شارپ در سال ۲۰۲۱ به‌ترتیب با نرخ رشد ۹۰۰ و ۱۴۰ درصد رشد چشمگیری داشته‌اند.

گزارش TrendForce همچنین نشان می‌دهد که برندهای بزرگ سال در سال ۲۰۲۲ روی تلویزیون‌های رده‌بالا و با ابعاد بزرگ تمرکز خواهند کرد و برندهای کوچک‌تر به‌طور پیوسته به توسعه‌ی محصولات اصلی خود ادامه خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات