عملکرد فراتر از انتظار انویدیا در سه‌ماهه سوم مالی با درآمد ۷٫۱ میلیارد دلاری

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با رشد ۵۰ درصدی درآمد نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته توانست با شکستن رکورد پیشین خود عملکردی به‌مراتب بهتر از پیش‌بینی وال استریت داشته باشد.
تبلیغات

غول صنعت تراشه‌های گرافیکی جهان به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ (سال مالی شرکت‌ها ممکن است منطبق با سال میلادی نباشد) خود را اعلام کرد. بنابه‌این گزارش، انویدیا موفق شده است با رشد ۵۰ درصدی سالانه به درآمد ۷٫۱ میلیارد دلاری در جدیدترین سه‌ماهه‌ی مالی خود برسد؛ رقمی فراتر از خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت.

پس از اعلام عملکرد مالی خوب انویدیا، ارزش هر سهم این شرکت با رشد ۷ درصدی به ۳۲۷ دلار رسید و ارزش بازار (مارکت کپ) آن از مرز ۸۰۰ میلیارد دلار گذشت تا انویدیا نیز یک قدم به «باشگاه شرکت‌های فناوری یک تریلیون دلاری» نزدیک‌تر شود.

گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۲۱ انویدیا

انویدیا علاوه‌بر شکستن رکورد پیشین عملکرد سه‌ماهه‌ی مالی خود، توانسته است با رشد ۵۵ درصدی رو رسیدن به درآمد ۲٫۹۴ میلیارد دلاری در بخش دیتاسنتر و رشد ۴۴ درصدی و رسیدن به درآمد ۳٫۲۲ میلیارد دلاری در بخش گیمینگ رکوردهای جدیدی در این بخش‌ها نیز ثبت کند.

پیش از این جنسن هوانگ بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا دلیل افزایش سرعت رشد شرکت را افزایش تقاضا برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی انویدیا دانسته بود.

علاوه بر رشد خیره‌کننده و دور از انتظار، نکته‌ی جالب توجه دیگر در گزارش مالی انویدیا پرداختن به موضوع تصاحب ARM است. اگر پیگیر اخبار فناوری بوده باشید، حتما می‌دانید که سیستم قضایی کشورهای چین، انگلستان (کشور محل استقرار ARM) و اتحادیه‌ی اروپا با درنظر گرفتن قوانین ضدانحصار درحال بررسی قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری تصاحب ARM هستند و اکنون انویدیا اعلام کرده است که آمریکا نیز چندان اشتیاقی به منعقد شدن بی‌دردسر این قرارداد ندارد. در این گزارش آمده:

قانون‌گذاران کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) نگرانی خود درباره‌ی معامله‌ (خرید ARM) را اعلام کرده‌اند و ما مشغول بحث با FTC برای برطرف‌کردن این نگرانی‌ها هستیم.

در این گزارش به وضعیت پیوستن ARM به انویدیا ازنظر ارگان‌های رگولاتوری چین، انگلیس و اتحادیه‌ی اروپا نیز اشاره شده که البته موضوع جدیدی در آن دیده نمی‌شود و تکرار اطلاعات عمومی قدیمی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات