ارزش بازار اپل بار دیگر از مایکروسافت فراتر رفت

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین معاملات بورس نزدک نشان می‌دهد که اپل بار دیگر جایگاه با ارزش‌ترین شرکت آمریکایی را از مایکروسافت پس گرفته است.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید که مایکروسافت چندی پیش با گذر از ارزش بازار ۲٫۴۵ تریلیون دلار، اپل را به‌عنوان با ارزش‌ترین شرکت سهامی عام ایالت متحده آمریکا پشت سر گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که تصاحب جایگاه نخست برای ردموندی‌ها آنقدر نیز دوام نیاورده است؛ چراکه در آخرین معمالات بورس نزدک اپل توانسته جایگاه خود را از رقیب دیرینه‌اش پس بگیرد.

هنگام نوشتن این مقاله، هر برگه سهم اپل با نماد APPL به قیمت ۱۵۷٫۸۷ دلار معامله می‌شود و همین امر ارزش بازار کوپرتینویی‌ها را به ۲٫۵۹۰ تریلیون دلار رسانده است؛ اما در سوی مقابل، هر برگه سهم مایکروسافت ۳۴۱٫۲۷ دلار معامله می‌شود و در مجموع ارزش بازار شرکت را به ۲٫۵۶۲ تریلیون دلار می‌رساند.

پس‌گیری جایگاه نخست توسط اپل در حالی صورت می‌گیرد که سهام این شرکت در واکنش به نتایج گزارش مالی کم‌تر از حد انتظار کاهش یافته بود. اپل چندی پیش از درآمد ۸۳٫۴ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۰٫۵ میلیارد دلار در فصل چهارم مالی گزارش داده بود که مقایسه با بازه مشابه سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را نشان می‌داد. بااین‌حال، پیش از اعلام رسمی، تخمین‌ها و برآوردها از آن حکایت داشتند که در آمد اپل حداقل می‌تواند ۸۵ میلیارد دلار باشد.

درواقع اپل تقریبا ۲ میلیارد دلار از برآوردها عملکرد ضعیف‌تری داشته است و از سوی دیگر این شرکت هشدار داد که مشکلات عرضه نیز بر نتایج آن در سه‌ماهه جاری تأثیر خواهد گذاشت؛ در نتیجه، سهام اپل با کاهش ارزش مواجه شد. اکنون به‌نظر می‌رسد که اپل در حال بهبود مشکلات لجستیکی زنجیره تأمین محصولاتش است و گوشی‌های آیفون نیز در بازه‌ی کوتاه‌تری در مقایسه با ماه‌های گذشته به مشریان تحویل داده می‌شود؛ ازاین‌رو اپل توانسته ارزش بازار ازدست رفته خود را تا حدودی بازیابی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات