wXRP ماه دسامبر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه ارز دیجیتال ریپل (XRP) همچنان درحال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات قانونی خود است، اما این پلتفرم همچنان به نوآوری‌های خود ادامه می‌دهد.
تبلیغات

اگر برنامه‌ریزی‌ها درست پیش برود، رَپد XPR یا به‌اختصار wXRP ماه آینده از Wrapped.com به بلاک‌چین اتریوم (ETH) کوچ خواهد کرد. هدف از این اقدام، این است که دارندگان توکن XRP بتوانند با جنبه‌های مختلف امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، از جمله امکان اجرای قراردادهای هوشمند برای مشارکت در سیستم‌های قرض‌گیری و وان و مبادلات با سایر آلت‌کوین‌ها تعامل داشته باشند. درحال‌حاضر این شبکه فقط امکان ارسال، دریافت و نگه‌داری XRP را به‌کاربران ارائه می‌دهد.

به گزارش کوین تلگراف، توکن‌های رَپدشده، ارزهای دیجیتالی هستند که در یک صندوق دیجیتال ذخیره و روی بلاک‌چین جداگانه‌ای اجرا می‌شوند. از توکن‌های رپد شده‌ی معروف می‌توان به «رپَد‌ بیت کوین» اشاره کرد روی بلاک‌چین اتریوم کار می‌کند. علاوه بر این «رَپد اتریوم» را داریم که ETH را به استاندارد ERC-20 تبدیل می‌کند. wXRP از نسبت مبادله‌ی یک به یک با XRP بهره خواهد برد و سرپرستی این اقدام به عهده‌ی هگس تراست (Hex Trust) است.

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل در توئیتی که اوایل این هفته منتشر کرده است، مدعی شد که wXRP یک سیستم «چند زنجیره‌ای» یا مالتی‌چین خواهد بود. اگرچه اتریوم همچنان به‌عنوان بلاک‌چین انتخابی برای راه‌اندازی توکن‌های رَپدشده شناخته می‌شود، اما هزینه‌های بالای موسوم به گَس‌فی (Gas Fee) در این اکوسیستم باعث شده است بحث‌هایی در این رابطه بین علاقمندان به ارزهای دیجیتال مطرح شود. براساس اعلام وب‌سایت Ycharts.com، میانگین قیمت گس در اجرای قرارداد هوشمند اتریوم به ۱۸۴ دلار افزایش یافته است. ادغام «چند زنجیره‌ای» کاربران را قادر خواهد ساخت تا برای رَپد کردن XRP خود از زنجیره‌هایی بهره ببرند که هزینه‌ی گس آن‌ها بسیار پایین‌تر است.

آزمایشگاه ریپل با کارمزدهای کم‌تر و کاهش زمان تسویه‌حساب‌ها، به‌دنبال ایجاد اختلال در مؤسسات مالی مستقر، مثل انجمن ارتباطات مالی بین‌بانکی جهانی است. این شرکت برای انجام این کار، نرم‌افزار سازمانی خود موسوم به ریپل‌نت را برای تسهیل نقل‌وانتقالات پولی برون مرزی توسعه داده است. بااین‌حال، معاملات در XRP انجام نمی‌شود و توکن‌های این پروژه فقط برای تأمین نقدینگی سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمیسیون بورس و ارواق بهادار ایالات متحده (SEC) در دسامبر گذشته، ریپل و دو تن از مدیران آن را به عرضه‌ی ۱/۳ میلیاد دلار اوراق بهادار ثبت نشده از طریق فروش XRP به سرمایه‌گذاران بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ متهم کرده است. تیم حقوقی ریپل هیچ برنامه‌ای برای تسویه حساب با SEC ندارد و کمیسیون مورد اشاره نیز اطمینان دارد که گری جنسلر، رئیس آژانس نظارتی، از شکایت جاری خود صرف‌نظر خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ورود رپد XRP به بلاک‌چین اتریوم می‌تواند منجر به افزایش قیمت این توکن شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات