سامسونگ در سه‌ماهه‌ سوم ۲۰۲۱ پس از اپل جایگاه دوم بیشترین فروش تبلت‌ را به‌دست آورد

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشر‌شده، اپل در بازار تبلت با سهم ۴۰٫۴ درصدی پیشتاز است و سامسونگ با سهم ۱۹٫۱ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد. پس از این دو شرکت، لنوو و آمازون و هواوی رتبه‌های بعد را به‌ خود اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

به‌نقل از سم‌موبایل و به‌گفته‌ی شرکت تحقیقاتی Canalys، عرضه‌ی جهانی تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ درمقایسه‌با سال قبل کاهش شدید ۱۵ درصدی را تجربه کرده است و به‌طورکلی، بازار رایانه‌های شخصی ازجمله تبلت‌ها تقریبا در مناطق مختلف به‌جز آسیااقیانوسیه با افت فروش مواجه شدند. سامسونگ درمقایسه‌با سال گذشته کاهش چشمگیر ۲۰ درصدی را در بخش فروش تبلت‌ها در سراسر جهان ثبت کرد؛ اما توانست جایگاه دوم را پس از اپل به‌دست آورد.

آمار سه‌ماهه سوم فروش تبلت در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، تمام فروشندگان بزرگ سراسر جهان مجموعا ۳۷٫۷ میلیون تبلت فروختند. دراین‌میان، سامسونگ به‌تنهایی ۷٫۲ میلیون دستگاه در بازه‌ی زمانی یادشده فروخته است که درمقایسه‌با ۹٫۰۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است.

محموله‌های تبلت شامل لپ‌تاپ و کروم بوک نیز در اروپا ۲۷ درصد، چین ۱۴ درصد، آمریکای‌شمالی ۲۴ درصد و آمریکای‌لاتین ۱ درصد کاهش داشته است. ناگفته نماند این بازار ۲۳ درصد افزایش محموله‌های ارسالی را در منطقه‌ی آسیا‌اقیانوسیه تجربه کرد.

به‌جز رایانه‌های شخصی، سامسونگ در بازار تبلت با سهم ۱۹٫۱ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت و اپل با سهم ۴۰٫۴ درصدی پیشتاز است. پس از این دو شرکت، لنوو و آمازون و هواوی قرار دارند که‌ به‌ترتیب سهم ۱۱٫۳ و ۷٫۴ و ۶٫۶ درصدی از بازار تبلت‌ها را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

طبق آمار منتشرشده، سامسونگ در بین پنج تولیدکننده‌ی برتر کروم‌بوک قرار نگرفت و از نظر مجموع فروش رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها از لنوو، اپل، اچ‌پی و دل عقب‌تر است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی آمار ارائه‌شده چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات