ایلان ماسک: در صورت اثبات ادعای سازمان ملل، سهام تسلا را می‌فروشم

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک در واکنش به ادعای یکی از مقامات سازمان ملل، مبنی بر اینکه ۲ درصد از ثروتش برای رفع مشکل گرسنگی در جهان کافی است، اعلام کرد که در صورت اثبات این ادعا، سهام تسلای خود را می‌فروشد.
تبلیغات

ایلان ماسک که حالا ثروتمند‌ترین فرد در جهان است، به ادعای دیوید بیزلی، یکی از مقامات ارشد سازمان ملل واکنش نشان داد. به گزارش Bloomberg، چندی پیش دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا در توییتی ادعا کرده بود که بخش اندکی از ثروت ایلان ماسک معادل ۶ میلیارد دلار، می‌تواند معضل گرسنگی در جهان را از بین ببرد.

او در ادامه از میلیاردرهای مانند ایلان ماسک خواسته بود تا یک بار و برای همیشه همت کنند و این معضل را در جهان از بین ببرند. بیزلی به‌طور خاص، ایلان ماسک و جف بزوس را خطاب قرار داده بود و ادعا کرده بود:

فقط با شش میلیارد دلار می‌توان ۴۲ میلیون انسان را از خطر مرگ ناشی از گرسنگی نجات داد.

ایلان ماسک روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ در پاسخ به اظهارات بیزلی، اعلام کرد:

اگر این نهاد بتواند با ارائه مدارک کافی و شفافی ثابت کند که شش میلیارد دلار معضل گرسنگی در جهان را از بین خواهد برد، سهام تسلای خود را در لحظه می‌فروشم و این مقدار را برای حل مشکل گرسنگی در جهان تأمین می‌کنم.
musk tweet 1

تنها یک هفته قبل از این اتفاق روز دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰، ارزش سهام تسلا با سفارش صدهزارتایی خودرو‌های این شرکت توسط هرتز کورپوریشن به بیش از یک تریلیون دلار رسید. ایلان ماسک نیز هم‌زمان با این اتفاق، در یک روز ۳۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۶ میلیارد دلار تنها بخش کوچکی از دارایی خالص ایلان ماسک است.

musk tweet 2

شما درباره ادعای ایلان ماسک چه دیدگاهی دارید؟ آیا او حاضر است بخشی از ثروت خود را برای حل معضل گرسنگی در جهان هزینه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات