اپل در سال ۲۰۲۰ تنها ۶۴ میلیون دلار برای تبلیغات جستجو اینترنتی هزینه کرده است

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس تجزیه‌وتحلیل Semrush، اپل در میان ۱۵ شرکت برتر مجله فورچون ۱۰۰ قرار گرفته است که بیشترین هزینه را برای دیده شدن در تبلیغات جستجو پرداخت کرده‌اند.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به داده‌های Semrush، اپل در سال گذشته میلادی ۶۴٫۸ میلیون دلار برای دیده شدن در تبلیغات جستجو هزینه کرده است؛ تبلیغاتی که وقتی کاربران با استفاده از موتور جستجو چیزی را دنبال می‌کنند در نتایج ظاهر می‌شوند. گفته می‌شود Semrush به‌منظور ایجاد برآوردهای نزدیک به واقعیت، هزینه‌های ترافیک ماهانه را با استفاده از ابزارهای خود برای دریافت داده‌ها تجزیه‌و‌تحلیل کرده و از قرار معلوم، داده‌های خود را با استفاده از میانگین نرخ کلیک و موقعیت دامنه در هشت بخش برتر Google Ads برای کلمات کلیدی در پایگاه داده‌اش، محاسبه کرده است.

نتایج نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری در فهرست رتبه‌بندی مجله فورچون ۱۰۰، رتبه ۱۲ را از آن خود کرده است و جلوتر از آن، نایکی و والمارت به‌ترتیب رتبه‌های ۱۱ و ۱۰ را به خود اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید که آلفابت، شرکت مادر گوگل، با ۷۷۴ میلیون دلاری بیشترین هزینه را برای تبلیغات جستجو در سال ۲۰۲۰ کرده است. آمازون با ۴۷۱ میلیون دلار در رتبه دوم و مایکروسافت با ۱۶۰ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفتند؛ بنابراین هزینه ۶۴ میلیون دلاری اپل در برابر شرکت برتر در این زمینه بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد.

در این گزارش آمده است که شرکت‌ها درمجموع حدود ۵۹٫۲۳ میلیارد دلار برای تبلیغات جستجو پول خرج کرده‌اند و ظاهرا شرکت‌های برتر رتبه‌بندی فورچون ۱۰۰ تنها ۳.۰۵ میلیارد دلار از این مبلغ را تشکیل می‌دهند. به‌طور کلی، تبلیغات جستجوی پولی بر اساس یک مدل پرداخت به ازای کلیک است که در آن شرکت‌ها تنها زمانی برای تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنند که کاربر روی آن کلیک کرده باشد.

جالب است بدانید که فورچن یک مجله تجاری چندملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک قرار دارد. این نشریه توسط هلدینگ گروه رسانه‌ای فورچن، متعلق به تاجر تایلندی چتچوال جیاروانون اداره می‌شود و به‌طور مستمر فهرست‌هایی از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر از حوزه‌های مختلف را منتشر می‌کند. اپل پیش‌تر در فهرست فورچن ۵۰۰ که رتبه‌بندی شرکت‌ها را بر اساس درآمدشان منتشر می‌کند، بعد از والمارت و آمازون در جایگاه سوم را به خود اختصاص داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات