درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی کارگزاری مفید در ۶ ماه ابتدایی سال

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش صورت‌های مالی کارگزاری مفید در سامانه کدال، حاکی از درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۰ است.
تبلیغات

گزارش صورت‌های مالی کارگزاری مفید در شش‌ماهه‌ی ابتدایی سال در سامانه کُدال نشان می‌دهد که این شرکت به سود خالص بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی دست یافته است. «کدال» اطلاعات مالی شرکت‌های ثبت‌شده در بازار سرمایه را منتشر می‌کند. سود کارگزاری مفید در مدت مشابه سال ۹۹، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که نشان از کاهش ۳۱ درصدی دارد.

کاهش درآمد این شرکت با توجه به وضعیت بازار سرمایه در یک‌ سال اخیر قابل انتظار بود. شاخص کل بورس ایران در شروع سال ۹۹, ۵۰۸ هزار واحد بود و در پنج‌ماهه ابتدایی به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید؛ اما در مردادماه شاهد ریزش شدید شاخص بورس معادل ۴۵ درصد بودیم. این روند که شاخص کل ۸۰ درصد نمادهای بازار بورس را با افت مواجه کرد، تا اواخر آبان‌ماه طول کشید و البته در اسفندماه بار دیگر روند بازار کاهشی شد. همین افت‌وخیزهای مکرر باعث شد اعتماد سرمایه‌گذاران به خارج از این بازار میل کند.

خلاصه گزارش کدال در ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که هزینه‌های عملیاتی کارگزاری مفید طی مدت‌زمان مذکور تنها ۸۷۲ هزار تومان بوده و سود این شرکت از هزینه‌هایش برابر با ۲ میلیارد و ۲۳۰ هزار تومان بوده است. از سوی دیگر، مجموع درآمدهای عملیاتی کارگزاری مفید بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

این صورت مالی همچنین نشان می‌دهد که کارمزد کارگزاری مفید از مشتریانش، در شش ماه ابتدای سال بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات