اپل تی‌وی پلاس می‌تواند‌ تا سال ۲۰۲۶ بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال داشته باشد

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق برآوردهای منتشرشده، اپل تی‌وی پلاس خواهد توانست تا پایان سال ۲۰۲۶، تقریباً ۳۵٫۶ میلیون کاربر را جذب سرویس استریم فیلم و سریال خود کند‌.
تبلیغات

مدتی است که اپل فعالیت‌هایش را در حوزه سینما و تلویزیون افزایش داده و گویا سرمایه‌گذاری عظیمی در این بخش انجام داده است. اپل به‌نوعی سعی دارد با تهیه محتوای اورجینال شاخص، رقابت خود را با سایر غول‌های این حوزه افزایش بدهد. شرکت تحقیقاتی Digital TV Research گزارشی منتشر کرده است که تعداد مشترکان و کاربران را برای بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استریم فیلم و سریال پیش‌بینی می‌کند. بر اساس این گزارش که توسط هالیوود ریپورتر منتشر شد، سه پلتفرم تقریباً نیمی از بازار یادشده را تا سال ۲۰۲۶ کنترل خواهند کرد.

دیزنی پلاس می‌تواند در سال ۲۰۲۶ به ۲۸۴٫۲ میلیون مشترک برسد و این در حالی است که نتفلیکس در همان بازه می‌تواند ۲۷۰٫۷ میلیون کار داشته باشد؛ بنابراین، احتمالا دیزنی پلاس گوی سبقت را از نتفلیکس خواهد ربود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که آمازون پرایم تا پایان همان دوره به ۲۴۳٫۴ میلیون کاربر برسد و پس از آن شبکه‌های استریم تنسنت و آی‌چی‌یی. اچ‌بی‌او مکس خواهند توانست ۷۶٫۳ میلیون کاربر را جذب کنند. درنهایت اپل تی‌وی پلاس به داشتن ۳۵٫۶ میلیون کاربر بسنده خواهد کرد.

البته آمار یادشده کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چراکه چندی پیش شرکت تحقیقاتی Statista تخمین زده بود که شبکه استریم اپل تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون کاربر داشته است؛ بنابراین برآورد دیجیتال تی‌وی ریسرچ حاکی از آن است که اپل تی‌وی پلاس در واقع مشترکان خود را طی پنج سال آینده از دست خواهد داد و رشد راکد را تجربه خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که شواهد نشان می‌دهد کانون توجه اپل روی بهبود سرویس استریم فیلم‌ و سریال این شرکت معطوف شده است و حتی محتوای آن در فستیوال‌هایی نظیر اِمی شرایط بسیار خوبی تجربه می‌کنند. برای مثال، سریال تد لاسو در ژانر کمدی بیشترین جایزه را از انجمن منتقدان هالیوود و اِمی امسال به‌ دست آورد. همچنین گفته می‌شود کوپرتینویی‌ها به‌منظور گسترش فعالیت‌هایشان در حوزه سینما و تلویزیون، قصد دارند با خرید و اجاره زمین، یک اَبَرپردیس سینمایی در لس آنجلس ایجاد کنند که در نوبه خود کم‌نظیر است.

اپل برخی اقدامات در خور توجه برای بهبود سرویس پخش محتوای اورجینالش ایجاد کرده؛ اما هنوز شماره مشترکان اپل تی‌وی پلاس را گزارش نداده است. از سوی دیگر، اپل کار بسیار سختی برای رقابت با سایر غول‌های صنعت استریم فیلم و سریال در پیش دارد. برای مثال، HBO و دیزنی پلاس گنجینه‌ای از محتوای اورجینال دارند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند میلیون‌ها کاربر را به سمت این سرویس‌ها بکشاند؛ هلو پشتوانه‌ی قوی به نام دیزنی دارد و آمازون استودیوها و امتیازهای در خور توجهی را تصاحب کرده است.

در گزارش مذکور ادعا می‌شود که اشتراک جهانی خدمات ویدئویی در صورت تقاضا، بین سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ در حدود ۴۹۱ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و درمجموع خواهد توانست به ۱٫۶۴ میلیارد نغر در سراسر جهان برسد. از قرار معلوم، مشترکان چین و ایالات متحده آمریکا حدود ۴۹ درصد از کل این برآورد را تشکیل می‌دهند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات