اپل و گوگل تحت بررسی آژانس ضد انحصار ژاپن قرار دارند

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود رگولاتور ضد انحصار ژاپن در حال بررسی سوءاستفاده احتمالی گوگل و اپل از موقعیتشان در بازار گوشی و ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی‌ها است.
تبلیغات

پس از شروع تحقیقات ضد انحصار دولت ژاپن در مورد اپل، کمیسیون تجارت عادلانه این کشور (FTC) اکنون در حال بررسی دقیق رفتارهای انحصارطلبانه اپل و گوگل در بازار موبایل و ساعت‌ هوشمند است. افزون ‌بر این، FTC ژاپن قرار است گزارشی درباره علت ثابت ماندن رقابت و رفتارهای احتمالی ضد رقابتی گوگل و اپل تهیه و منتشر کند‌.

به گفته شوئیچی سوگاهیسا، دبیر کل کمیسیون، این گزارش بر اساس مصاحبه‌ها و نظرسنجی با کاربران و توسعه‌دهندگان ایجاد شده است و ظاهراً FTC با اپل و گوگل مصاحبه و با شورای رقابت بازار دیجیتال دولت مرکزی ژاپن همکاری خواهد کرد که یکی دیگر از چهار تحقیق متمایز در زمینه رقابت است.

این تحقیقات نگرانی در مورد رفتار ضد رقابتی در خدمات ابری، تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های برنامه، به‌علاوه تبلیغات دیجیتال را شامل می‌شود که از قرار معلوم، با قانون جدید ژاپن در زمینه بهبود شفافیت و عدالت بسترهای دیجیتال مرتبط هستند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که مقامات هنوز تصمیم نگرفته‌اند این قانون در مورد گوشی‌های هوشمند و بازار پلتفرم‌های پوشیدنی نیز صدق می‌کند.

اگر قوانین دو بازار یادشده را شامل شود، اپل و گوگل ملزم به رعایت شرایط آن خواهند بود. به‌طور خاص، هر دو شرکت باید گزارش معاملات خود را به‌طور منظم به وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ارائه بدهند. Nikkei Asia می‌گوید iOS اپل تقریباً ۷۰ درصد بازار داخلی ژاپن را در اختیار دارد و اندروید اکثریت ۳۰ درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهد.

قبلاً گزارش شده بود که اپل با توجه به چرخه‌ی بی‌سابقه از فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲، همواره توانسته است حاکم بر بازار تلفن همراه ژاپن باشد و با فاصله‌ی در خور توجهی گوی رقابت را از سایر رقبا برباید.

طبق گزارش مذکور، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰، غول دنیای فناوری با فروش ۶٫۰۱۵ میلیون واحد آیفون توانسته است سهم بازارش را به ۵۲٫۶ درصد افزایش بدهد و به موجب آن، جایگاه نخست را از آن خود کرده است. ارقام یادشده رشد سالیانه‌ی ۱۳٫۸ درصدی را در بازه‌ی زمانی مشابه نشان می‌دهند گه حاکی از عملکرد کم‌نظیر اپل در سرزمین آفتاب تابان است. در این گزارش اشاره می‌شود که اغلب محموله‌های اپل را گوشی‌های دارای قابلیت 5G یعنی سری آیفون ۱۲ تشکیل می‌دهد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات