کره جنوبی: گوگل و اپل نمی‌توانند توسعه‌دهندگان را مجبور به استفاده از درگاه‌های پرداخت خود کنند

چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قوانین جدید کره جنوبی فعالیت‌ اپل و گوگل برای جلوگیری از به کار بردن پرداخت‌های جایگزین را منع می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از درگاه‌های دیگر برای پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای استفاده کنند.
تبلیغات

یکی از مسائلی که اپل و گوگل با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به استفاده از درگاه اختصاصی برای پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای مربوط می‌شود که اخیراً مورد توجه دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است. کره جنوبی یکی از کشورهایی محسوب می‌شود که به‌شدت با این موضوع مخالف است و قصد مقابله با آن دارد. رأی‌گیری عمومی مجلس شورای ملی این کشور از قانون تجارت مخابرات حمایت کرده است که به موجب آن، اپل و گوگل دیگر نمی‌توانند از توسعه‌دهندگان بخواهند برنامه‌هایشان را از طریق درگاه اپ استور یا گوگل پلی استور به فروش برسانند و به آن‌ها کارمزد بدهند.

گفته می‌شود این لایحه باید توسط رئیس جمهور کره جنوبی، مون-جائه-این، به امضا برسد. از قرار معلوم، لایحه مذکور علاوه بر این‌که از انحصارطلبی اپل و گوگل در استفاده از سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای جلوگیری می‌کند، آن‌ها را از تأخیر در تأیید یا حذف نامعقول برنامه‌ها منع می‌کند. در حقیقت این مفاد بیشتر به‌منظور جلوگیری از اقدام انتقام‌جویانه شرکت‌ها از توسعه‌دهندگانی ایجاد شده است که از سیستم‌های پرداخت جایگزین استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است که اگر اپل یا گوگل از قانون جدید پیروی نکنند، دولت آن‌ها را تا ۳ درصد از کل درآمدی که در کره جنوبی به‌ دست می‌آورند، جریمه می‌کند. مگان دی موزیو، مدیر اجرایی ائتلاف برای عدالت برنامه‌ها، در این باره می‌گوید قانون جدید کره جنوبی برای فروشگاه‌های نرم‌افزاری پیشرفت مهمی در مبارزه جهانی برای ایجاد عدالت در اقتصاد دیجیتال است. وی در ادامه بیان می‌کند:

ما قانون‌گذاران کره جنوبی و رئیس جمهور کره جنوبی را به‌عنوان الگویی برای بقیه جهان به‌منظور پاسخگویی به متصدیان فروشگاه‌های نرم‌افزاری به‌ دلیل اقدامات مضر و ضد رقابتی‌ تشویق می‌کنیم. ائتلاف برای عدالت برنامه‌ها امیدوار است که قانون‌گذاران آمریکایی و اروپایی از رهبری کره جنوبی پیروی کنند و به کارهای مهم در زمینه ایجاد شرایط عادلانه برای همه توسعه‌دهندگان و کاربران برنامه ادامه بدهند.

این رأی‌گیری پس از لابی اپل، گوگل و دیگر گروه‌های فناوری صورت می‌گیرد. اپل معتقد بود که مفاد قانون تجارت مخابرات به این معنی است که اپ استور دیگر نمی‌تواند محل مورد اعتماد برای بارگیری برنامه‌ها باشد. در بیانیه اپل آمده است:

اعتماد کاربران به خریدهای اپ استور در نتیجه این پیشنهاد کاهش می‌یابد و منجر به فرصت‌های کمتری برای بیش از ۴۸۲ هزار توسعه‌دهنده فعال در کره جنوبی می‌شود که تاکنون بیش از ۸٫۵۵ تریلیون کرون با اپل درآمد داشته‌اند!

گوگل نیز در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که تصویب این قانون برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان تبعات بسیار بدی در پی خواهد داشت. البته هان سانگ هیوک، رئیس کمیسیون ارتباطات کره، می‌گوید کار روی نحوه صحیح اجرای قانون همچنان ادامه خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که در اجرای این سیاست تعدیلاتی انجام شود. وی می‌گوید از نگرانی‌های اپل و گوگل کاملاً آگاه است؛ بنابراین سعی می‌کنند قوانین جدید را با توجه به ذینفعان صنعت و کاربران اجرا کنند.

هنوز مشخص نیست آیا کاخ سفید به رأی‌گیری و قانون یادشده پاسخ خواهد داد یا خیر؛ اما به گفته شورای صنایع فناوری اطلاعات در ایالات متحده، لایحه کره جنوبی می‌تواند ناقض توافقنامه‌های تجاری مشترک باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات