احراز هویت KYC اجباری برای تمام کاربران صرافی بایننس

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
صرافی بایننس در طی بیانیه‌ای اعلام کرد دسترسی کاربران بدون تکمیل فرایند احراز هویت KYC محدود خواهد شد.
تبلیغات

صرافی ارز دیجیتال بایننس ارائهی خدمات به کاربران را متوقف میکند؛ مگر آنکه با الزامات احراز هویت KYC و قوانین مبارزه با پولشویی (AML) توافق کنند.

صرافی ارز دیجیتال بایننس به دنبال ادعاهایی مبنی بر فعالیت مشاغل غیر مجاز در سراسر جهان مورد هدف بسیاری از حوزه‌های قضایی قرار گرفته است؛ ازاینرو بهصورت عمومی اعلام کرد که برای ایجاد شفافیت و کاهش فشار بازرسیهای مکرر قصد دارد روش احراز هویت جدید «شناسایی مشتری» (Know Your Customer) را که به‌اختصار با KYC نشان داده میشود، برای تمام کاربران فعال پلتفرم خود الزامی کند.

در بیانیهی رسمی بایننس گفته شده است:

در اقدامی فوری تمام کاربران جدید به‌صورت اجباری باید تأیید واسطه (Intermediate Verification) را کامل کنند تا مجوز استفاده از خدمات و محصولات بایننس نظیر سپرده ارز دیجیتال، انجام مبادلات و برداشت به آن‌ها تعلق بگیرد. 

از سویی دیگر، آنچه در بهروزرسانی سازوکار این صرافی آمده است حکایت از آن دارد که کاربران کنونی که پیشاز این اجازهی انجام مبادلات ارز دیجیتال بدون احراز هویت داشتند، فقط میتوانند فرایند برداشت، لغو سفارش، بستن پوزیشن و بازخرید را انجام بدهند.

بر اساس بیانیهی بایننس، تغییرات خط‌ مشی برای کاربران کنونی در چند مرحله اعمال خواهد شد تا از ایجاد اختلال گسترده برای کاربران جلوگیری بهعمل آید. البته احراز هویت فوری از طریق KYC برای کاربران امکان دسترسی کامل به محصولات و خدمات بایننس را فراهم میکند.

در این مورد، در بیانیه چنین آمده است:

بایننس به تمامی کاربران تأکید دارد که بدون معطلی تأیید واسطه خود را تکمیل کنند تا از تأخیر در فرایند تأیید و محدودیت‌ احتمالی برای دسترسی به حساب خود جلوگیری کنند.

صرافی ارز دیجیتال بایننس می‌گوید اجرای احراز هویت KYC و اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با پول‌شویی، از مراحل مهم خدمات آن‌ها برای بهبود حفاظت از سرمایه‌گذاران در برابر جرائم مالی است.

در حال حاضر مدت‌زمان انجام احراز هویت اولیه برای ورود به بایننس فقط یک روز تخمین زده میشود؛ البته تأیید تمام مدارک از جمله کارت شناسایی، تأیید چهره، تأیید صحت آدرس محل سکونت برای بررسی به ۲۰ روز زمان نیاز دارد.

بایینس تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا برای تمام انتقادهای وارده به عملکردش که غالباً توسط مراجع قانونگذار در سراسر جهان مطرح شده است، پاسخ درخوری ارائه بدهد و خود را اتهامات بری کند. در ۲۸ جولای سال جاری میلادی (۶ مرداد ۱۴۰۰) این صرافی محدودیتی برای کاربرانی که فرایند احراز هویت KYC را تکمیل نکرده بودند، اعمال کرد و مبلغ برداشت از حساب آنها را کاهش داد.

در نتیجهی این بیانیه که توسط مدیرعامل صرافی چنگپنگ ژائو صادر شده است، محدودیت برداشت روزانه از حساب برای کاربران احراز هویت نشدهی بایننس از ۲ بیت کوین در روز به ۰٫۰۶ بیت کوین در روز کاهش یافت.

ژائو در ادامه از تمایلش برای همکاری با مراجع قانونگذار گفت؛ زیرا بهتازگی به دلیل فعالیت بدون مجوز این صرافی در چندین کشور هشدارهای رسمی دریافت کرده است.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی احراز هویت برای فعالیت چیست؟ به نظر شما کاربران ایرانی چگونه تحت تأثیر فرایند احراز هویت قرار خواهند گرفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات