برخی از مهندسان اپل در بخش‌های سلامتی و آی‌کلاد در حال ترک شرکت هستند

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود خروج کارکنان و مهندسان اپل در بخش‌هایی نظیر سلامتی و آی‌کلاد افزایش یافته است و ظاهرا نام افراد سرشناسی نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به گزارش مارک گِرمن از بلومبرگ، سه تیم اپل اخیرا شاهد کاهش تعداد کارکنان خود بوده‌اند و تعداد افرادی که اپل را به مقصد شرکت‌های دیگر ترک کرده‌اند، افزایش یافته است. خروجی‌ها اغلب شامل نام‌های برجسته‌ای از تیم‌های سلامتی و آی‌کلاد است که می‌تواند به‌طور بالقوه توسعه هر گروه را با اختلال مواجه کند‌.

مارک گِرمن می‌گوید امیلی فاکس، رئیس تحقیقات سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی اپل، شرکت واقع در کوپرتینو را به مقصد یک موقعیت دانشگاهی ترک می‌کند. روسلان مشنبرگ، مهندس سابق پلتفرم نتفلیکس نیز ظاهرا نقش خود را در رهبری زیرساخت‌های ابری اپل ترک کرده است. تحلیلگر یادشده عوامل مختلفی را به‌عنوان دلایل خروج کارکنان ذکر کرده است. برای مثال، وی خاطرنشان می‌کند که جذب تعداد بی‌شماری مهندس، خروجی‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت.

فشار اپل برای بازگشت کارمندان در ماه اکتبر می‌تواند دلیل دیگری برای خروج کارمندان و مهندسان باشد. ماه گذشته اپل از یک برنامه‌ی کاری ترکیبی خبر داد که از ماه سپتامبر (شهریور) به مدت سه روز در هفته کارمندان را به دفتر بازمی‌گرداند که در حقیقت، هم‌سو با حرکت به سمت فعالیت‌های عادی شرکت‌ها پس از محدودیت‌های بیماری همه‌گیر در یک دوره طولانی کار از خانه است؛ اما  دیری نپایید که برنامه یادشده با مخالفت کارکنان مواجه شد و آن‌ها با استناد به مزایای کار از خانه، خواستار شرایط انعطاف‌پذیرتر و دورکاری برای همیشه بودند. این درخواست به‌شدت رد شد و اواخر ماه گذشته، مدیر ارشد خرده‌فروشی اپل، دیردره اوبرایان، خط مشی شرکت را در زمینه سیاست‌های کار از راه‌ دور اعلام کرد و گفت:

ما معتقدیم همکاری حضوری برای فرهنگ و آینده ما ضروری است. با لحظه‌ای تأمل درباره محصولات باورنکردنی سال گذشته، متوجه می‌شویم محصولات و اجرای آن بر اساس سال‌ها کاری ساخته شد که همه با هم حضور داشتیم و انجام می‌دادیم.

گِرمن معتقد است سومین دلیل برای خروج می‌تواند خوش‌بین نبودن به آینده کاری باشد. این شامل تیم بهداشت اپل است که ظاهرا با برخی مشکلات داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که تیم‌ توسعه اپل تی‌وی و به‌طورکلی بخش خانه‌ی هوشمند اپل نیز به استراتژی این شرکت در این حوزه خوش‌بین نیستند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات