محیط کاری اسف‌بار پیمان‌کار اپل؛ کارگران کارگاه تعمیراتی را به‌عنوان «بهره‌کش‌خانه» توصیف می‌کنند

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود انبار تعمیراتی که اپل برای تعمیر مشکلات سخت‌افزاری مصرف‌کنندگان درنظر گرفته‌، شرایط مناسبی ندارد و کاربران از وضعیت بسیار نامطلوب و حقوق ناچیز شاکی هستند.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، کارگران انبار تعمیراتی متعلق به شرکت CSAT Solutions Houston، یکی از شرکت‌های پیمان‌کار اپل در تعمیر محصولات سخت‌افزاری، شرایط سخت و ناعادلانه‌ای متحمل می‌شوند. البته باید توجه کنید که اپل، تنها کارفرمای CSAT نیست؛ بلکه این شرکت با بسیاری از کارفرمایان بزرگ و کوچک نظیر لنوو نیز همکاری می‌کند. براساس شکایات، کارگران کارگاه‌های این پیمان‌کار با حقوق کم و ساعات طولانی و محیط کار مشمئزکننده کار می‌کنند.

به‌نقل از برخی کارمندان فعلی و سابق CSAT، این شرکت با مشکلات متعددی از تهویه نامطبوع گرفته تا توالت‌های پوشیده از مدفوع مواجه است؛ به‌طوری‌که یکی از مدیران سابق از کارگاه‌های این پیمان‌کار به‌عنوان «بهره‌کش‌خانه» یاد می‌کند. در توصیف وی از شرایط اسفناک، آمده است که کارگران همه‌جا در حال دویدن هستند و وقتی وارد یکی از این مکان‌ها می‌شوید، با شلوغی زیادی مواجه خواهید شد.

گفتنی است اپل سریعا بیانیه‌ای درباره مسائل گزارش‌شده منتشر کرده و گفته است پیمان‌کاران این شرکت به‌طور منظم بازرسی می‌شوند و از بیشترین استانداردهای صنعت برخوردار هستند. سخن‌گوی اپل می‌گوید:

ما بهترین استانداردها را در صنعت حفظ می‌کنیم و به‌طور مرتب تأمین‌کنندگان خود را ارزیابی می‌کنیم تا مطمئن شویم آن‌ها از استانداردها پیروی می‌کنند. ما همه ادعاها را جدی می‌گیریم و آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. مثل همیشه تمرکز ما بر این است که از همه افراد در زنجیره تأمین ما محافظت شود و با عزت‌واحترام با آن‌ها رفتار شود.

کارمندان مصاحبه‌شده درباره این وضعیت می‌گویند که اپل از شرایط نامناسب کار اطلاع داشته است. همچنین، آن‌ها تعداد بازدیدهای متعدد اپل را در طول سال‌ها بی‌تأثیر دانسته‌اند. تاکنون، سایر کارفرمایان بزرگ CSAT از اظهارنظر درباره ادعاهای یادشده خودداری کرده‌اند. درواقع، این اولین‌بار نیست که گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب کار در CSAT گزارش می‌شود. یکی از افشاگران اپل به‌ نام فاج پیش‌ازاین جزئیات مربوط به مرکز تعمیرات مذمور را به‌اشتراک گذاشته بود.

در آن مقطع، فاج مدیریت CSAT را کُند و بی‌کفایت توصیف کرد و گفت کارگران آن‌ها حقوق کمی دریافت می‌کنند و انتظار می‌رود وضعیت کاری سخت تعمیرات را در محیطی همچون زباله‌دانی انجام دهند. درواقع، این اظهارات پس‌از‌آن بیان شد که شرکت مذکور تحت‌تأثیر حمله باج‌افزار قرار گرفته بود.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات