تیک تاک از مرز ۳ میلیارد دانلود گذشت

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
تیک‌تاک به اولین اپلیکیشن غیر فیسبوکی تبدیل شد که موفق شده است به آمار بی‌نظیر ۳ میلیارد دانلود برسد.
تبلیغات

براساس گزارش gizmochina، تیک تاک به اولین اپلیکیشن غیر فیسبوکی تبدیل شد که به ۳ میلیارد دانلود در iOS و اندروید دست پیدا کرده است. طبق آمار سنسور تاور، این اپلیکیشن به همراه نسخه چینی آن که Douyin نام دارد، با ۳۸۳ میلیون نصب و تقریبا ۹۱۹ میلیون دلار هزینه مصرف‌کننده، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین تعداد دانلود را داشته و پردرآمدترین اپ غیر بازی بوده است.

 ۳ میلیارد دانلود تیک تاک

طبق آمار داده‌ها؛ مقدار پذیرش تیک‌تاک در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا کرده است. دانلودهای اول از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲ درصد افزایش همراه بوده و به ۱۷۷٫۵ میلیون نفر رسیده است؛ این مقدار از اولین تا دومین سه‌ماهه ۲۰۲۱ با ۱۶ درصد افزایش همراه بوده و ۲۰۵٫۴ میلیون نفر را در بر گرفته است. این بیشترین افزایشی است که تیک‌تاک از زمان رکورد راه‌اندازی سال ۲۰۲۰ که بیش از ۳۱۵ میلیون نصب داشت، تجربه کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

البته آمار دانلود جدید تیک‌تاک نسبت به سال گذشته (۶۱۹ میلیون در نیمه اول ۲۰۲۰) ۳۸ درصد کاهش داشته است که بخشی از این مسئله می‌تواند به حذف این اپلیکیشن از اپ استور هند باشد. حتی در این صورت نیز هزینه مصرف‌کننده در تیک‌تاک ۷۳ درصد نسبت به ۵۳۰٫۲ میلیون دلار در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

 ۳ میلیارد دانلود تیک تاک

این اپلیکیشن بیشتر از ۳ میلیارد بار نصب شده است و این مسئله تیک‌تاک را به پنجمین اپ غیر بازی تبدیل می‌کند که به چنین هدفی رسیده است. باقی اپلیکیشن‌هایی که دارای ۳ میلیارد نصب هستند شامل واتساپ، مسنجر، فیسبوک و اینستاگرام می‌شوند که مالک همه آن‌ها فیسبوک است.

 ۳ میلیارد دانلود تیک تاک

در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱، هزینه‌ی مصرف‌کننده تیک‌تاک بیشترین رشد فصلی را از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به دست آورد و از ۳۸۴٫۷ میلیون دلار در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۵۳۴٫۶ میلیون دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ رسید که در حدود ۳۹ درصد است.

هزینه‌ی مصرف‌کننده تیک‌تاک در سطح جهانی از ۲٫۵ میلیارد دلار فراتر رفته است. از سال ۲۰۱۴، تنها ۱۶ اپ غیر بازی بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کل جمع کرده‌اند و تنها درآمد اپلیکیشن‌های تیندر، نتفلیکس، یوتیوب و Tencent Video به بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات